Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 25.11.2022 16:43

Kāpēc ielu un ietvju uzturēšanai Jēkabpils novadā izvairās lietot smiltis? 25

Kāpēc ielu un ietvju uzturēšanai Jēkabpils novadā izvairās lietot smiltis?
Skatīt video

Jau nedēļu Jēkabpils novadā valda sals un sniegs, un tas nozīmē ziemas sezonas sākumu arī ceļu uzturētājiem. Jēkabpils novada pašvaldībā par ielu un ietvju uzturēšanu atbildīgie dienesti jau iztērējuši pirmās tonnas sāls.

“No ziemas sezonas sākuma līdz šim brīdim Jēkabpils ielu uzturēšanas darbos ir nobraukti vairāk nekā 500 kilometri,” stāsta Jēkabpils novada Attīstības pārvaldes vadītājs Ilmārs Luksts. “Autoceļu attīrīšanai no sniega nobraukti 170 kilometri, bet autoceļu slīdamības samazināšanai, autoceļus apstrādājot ar sāli, nobraukti 355 kilometri. Izlietotas gandrīz 50 tonnas sāls.”

Līdzīgi kā citviet Latvijā, arī Jēkabpils novadā ielu kaisīšanai pārsvarā tiek izmantots mitrais sāls. Sabiedrībā bieži izskan diskusijas par šī maisījuma negatīvo ietekmi – sāls bojā apavus un automašīnas, kā arī ir kaitīgs mūsu četrkājainajiem draugiem. Ir vēl citi pretslīdes materiāli, piemēram, smiltis un sīkās šķembas, bet pašvaldībā skaidro, ka tie var radīt problēmas ar kanalizācijas sistēmu.

“Smiltis nekur nesadalās un nepazūd, brīdī, kad kūst sniegs, tās nonāk labākajā gadījumā zaļajā zonā, bet sliktākajā gadījumā – lietus ūdens novadīšanas kanalizācijā. Kanalizācija “aizsitas” ar smiltīm, pēc tam mums ir problēmas ar lietus ūdens novadīšanu,” skaidro Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis.

Problēmas, kas var rasties ar kanalizācijas sistēmu, ir iemesls, kādēļ netiek izmantotas arī sīkās šķembas. Turklāt sāls ir ekonomiski visizdevīgākais materiāls, kas nodrošina ne tikai aizsardzību pret slīdēšanu, bet arī apledojuma veidošanos.

Ja galvenās ielas un ietvju posmi, kas ir pašvaldības pārziņā, tiek ļoti rūpīgi tīrīti un kaisīti, citādāk ir mazākās ieliņās, kur tīrīšana un kaisīšana tiek veikta retāk. Vietvarā atgādina, ka ielas un ietves tiek uzturētas atbilstoši uzturēšanas klasēm. Visbiežāk tiek tīrītas un kaisītas galvenās ielas, kas atbilst A klasei, savukārt C un D klases ielās šie darbi tiek veikti daudz retāk.

Raivis Ragainis skaidro, ka šajā sezonā situācija būs ļoti līdzīga tai, kāda bija pagājušajā ziemā: “Diemžēl lielāku finansējumu mēs neradām, jo pagājušā gada lielie sniegi, kas bija pilsētā, kas mums bija jāved laukā, jau tā iegrieza pa šo budžeta sadaļu “Ceļu uzturēšanas fonds”. Papildu finansējuma nav. Mēs nevaram visur vienādi uzturēt ielas, jo mums ir Aknīste, Viesīte, Zasa, Sala, daudzas citas apdzīvotas vietas, kur arī ir jāuztur ielas. Mēs darbojamies atbilstoši tam, kurā klasē šie ceļi ir ielikti. Ja sniegs uzsnigtu vienreiz, piemēram, uzsnigtu, vairāk nesnigtu, bet turētos, tad mēs noteikti kādā laika periodā iztīrītu pilnīgi visu, tad visiem būtu vienādi apstākļi. Zinot, ka rīt atkal piesnigs, mēs jau gatavojamies tam, lai lielie ceļi būtu kārtībā.”

Sandra Paegļkalne

Informācija par Jēkabpils pilsētas ielu uzturēšanas prasībām atrodama šeit, savukārt sadalījums uzturēšanas klasēs atrodams šeit

D
Distihs 25.11.2022 17:21
Uz ceļiem mēs ar brāli Tāli,
Nebērsim vairs dārgo sāli.
A
Astro 25.11.2022 17:14
Nospļauties par apaviem un kājām,
Mitrais sāls ļauj braukt uz mājām.
B
Beka 25.11.2022 16:59
Visu vasaru naudu trallināja pasākumos, pienāk ziema, naudas nav, kuļaties un
p.. saties kā mākat!

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->