Jau nedēļu Jēkabpils novadā valda sals un sniegs, un tas nozīmē ziemas sezonas sākumu arī ceļu uzturētājiem. Jēkabpils novada pašvaldībā par ielu un ietvju uzturēšanu atbildīgie dienesti jau iztērējuši pirmās tonnas sāls.
“No ziemas sezonas sākuma līdz šim brīdim Jēkabpils ielu uzturēšanas darbos ir nobraukti vairāk nekā 500 kilometri,” stāsta Jēkabpils novada Attīstības pārvaldes vadītājs Ilmārs Luksts. “Autoceļu attīrīšanai no sniega nobraukti 170 kilometri, bet autoceļu slīdamības samazināšanai, autoceļus apstrādājot ar sāli, nobraukti 355 kilometri. Izlietotas gandrīz 50 tonnas sāls.”
Līdzīgi kā citviet Latvijā, arī Jēkabpils novadā ielu kaisīšanai pārsvarā tiek izmantots mitrais sāls. Sabiedrībā bieži izskan diskusijas par šī maisījuma negatīvo ietekmi – sāls bojā apavus un automašīnas, kā arī ir kaitīgs mūsu četrkājainajiem draugiem. Ir vēl citi pretslīdes materiāli, piemēram, smiltis un sīkās šķembas, bet pašvaldībā skaidro, ka tie var radīt problēmas ar kanalizācijas sistēmu.
“Smiltis nekur nesadalās un nepazūd, brīdī, kad kūst sniegs, tās nonāk labākajā gadījumā zaļajā zonā, bet sliktākajā gadījumā – lietus ūdens novadīšanas kanalizācijā. Kanalizācija “aizsitas” ar smiltīm, pēc tam mums ir problēmas ar lietus ūdens novadīšanu,” skaidro Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis.
Problēmas, kas var rasties ar kanalizācijas sistēmu, ir iemesls, kādēļ netiek izmantotas arī sīkās šķembas. Turklāt sāls ir ekonomiski visizdevīgākais materiāls, kas nodrošina ne tikai aizsardzību pret slīdēšanu, bet arī apledojuma veidošanos.
Ja galvenās ielas un ietvju posmi, kas ir pašvaldības pārziņā, tiek ļoti rūpīgi tīrīti un kaisīti, citādāk ir mazākās ieliņās, kur tīrīšana un kaisīšana tiek veikta retāk. Vietvarā atgādina, ka ielas un ietves tiek uzturētas atbilstoši uzturēšanas klasēm. Visbiežāk tiek tīrītas un kaisītas galvenās ielas, kas atbilst A klasei, savukārt C un D klases ielās šie darbi tiek veikti daudz retāk.
Raivis Ragainis skaidro, ka šajā sezonā situācija būs ļoti līdzīga tai, kāda bija pagājušajā ziemā: “Diemžēl lielāku finansējumu mēs neradām, jo pagājušā gada lielie sniegi, kas bija pilsētā, kas mums bija jāved laukā, jau tā iegrieza pa šo budžeta sadaļu “Ceļu uzturēšanas fonds”. Papildu finansējuma nav. Mēs nevaram visur vienādi uzturēt ielas, jo mums ir Aknīste, Viesīte, Zasa, Sala, daudzas citas apdzīvotas vietas, kur arī ir jāuztur ielas. Mēs darbojamies atbilstoši tam, kurā klasē šie ceļi ir ielikti. Ja sniegs uzsnigtu vienreiz, piemēram, uzsnigtu, vairāk nesnigtu, bet turētos, tad mēs noteikti kādā laika periodā iztīrītu pilnīgi visu, tad visiem būtu vienādi apstākļi. Zinot, ka rīt atkal piesnigs, mēs jau gatavojamies tam, lai lielie ceļi būtu kārtībā.”
Sandra Paegļkalne
Informācija par Jēkabpils pilsētas ielu uzturēšanas prasībām atrodama šeit, savukārt sadalījums uzturēšanas klasēs atrodams šeit
Komentāri 25
Visi Reģistrētie (0) Anonīmie (25)Nebērsim vairs dārgo sāli.
Ziņot par komentāru
Mitrais sāls ļauj braukt uz mājām.
Ziņot par komentāru
p.. saties kā mākat!
Ziņot par komentāru
Atstājiet komentāru
Pirms komentē
Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.
Noteikumi ->