Jēkabpilī ar vērienīgu uzņēmējdarbības projektu plāno ienākt jauns investors
Pievienots: 12.10.2021 18:36

rsz_sizjaunsinvestorsfoto.jpg
Kādreizējā Jēkabpils lidlaukā – vietā, kur šobrīd ir degradēta teritorija, privātais investors plāno būvēt skaidu plātņu rūpnīcu. Lidlauka teritorijā jau darbojas vairāki uzņēmumi, un skaidu plātņu ražotne, ko iecerējis būvēt Lietuvas kokapstrādes koncerns “VMG”, paredzēta iepretī finiera ražošanas uzņēmumam “AmberBirch”. Privātais investors iecerējis projektā ieguldīt 190 miljonus eiro, kā arī izveidot 150 darba vietas. “Mēs esam apmeklējuši līdzīgu rūpnīcu Lietuvā, esmu runājis ar investoriem dažādos sastāvos, un šobrīd mēs esam noorganizējuši tikšanos ar valsts augstākajām amatpersonām, lai investori sajustu atbalstu arī no valsts,” stāsta Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis. “Ministru prezidents bija iepazinies ar ieceri un izrādīja ļoti lielu interesi. Viņš teica, ka ir pilns atbalsts arī no valdības augstākās varas puses. Ir iespējams “zaļais koridors”, kas uzliek par pienākumu visām institūcijām rūpēties par šī projekta iespējami ātrāku realizāciju. Tas ir tas, kas ir panākts. Es ceru, ka mēs visi kopīgi tiksim pie rezultāta, ko vēlas šis investors.” Lai uzņēmums varētu veiksmīgi darboties, nepieciešami ieguldījumi transporta infrastruktūrā. Svarīgākais ir atjaunot dzelzceļa pievada sliedes 2,7 kilometru garumā, un Jēkabpils novada domes vadībai, kā arī Lietuvas investora pārstāvjiem šo jautājumu 13.oktobrī paredzēts pārrunāt ar valsts akciju sabiedrību “Latvijas Dzelzceļš”. No valsts puses nepieciešama divu valsts autoceļu posmu pārbūve, savukārt pietiekami lielus ieguldījumus būs jāveic arī pašvaldībai. “Ļoti būtiska ir Ārijas Elksnes ielas pārbūve,” skaidro Jēkabpils novada domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos Kārlis Stars. “Tā iecerēta ar diezgan sarežģītiem tehniskajiem risinājumiem. Projektēšanas gaitā vērtēsim iespēju būvēt rotācijas apli. Izskatām iespēju arī būvēt pārvadu pāri dzelzceļam, bet tas vēl nav nolemts. Vēl ir jāpārbūvē Madonas iela 2,2 kilometru garumā, kā arī jāpārbūvē bijušā Krustpils pagasta ceļš, kas ved gar dārzkopības sabiedrību “Vārpa”. Šī ceļa galā iespējams arī rotācijas aplis.” Līdztekus ielu pārbūvei teritorijā nepieciešams nodrošināt arī inženierkomunikācijas. Projektu sarežģī termiņi, proti, Lietuvas uzņēmums vēlas uzsākt ražotnes darbību 2023.gada beigās, tātad laika ir ļoti maz, lai izpildītu visus priekšnoteikumus. Turklāt ielu atjaunošanu pašvaldība plāno nodrošināt, izmantojot Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļus, bet tie būs pieejami tikai nākamā gada beigās. Vietvarā gan skaidro, ka ir darbi, kurus var veikt arī vēlāk, kad ražošana uzņēmumā jau būs sākusies. “Apmeklējot identisko ražotni Lietuvā, Akmenē, mēs redzējām, ka no vienas puses transporta plūsma viņiem ir nodrošināta, ka rūpnīca sākusi strādāt jau pirms kāda laika, bet tagad tiek būvēts jauns pievedceļš,” skaidro Kārlis Stars. “Ir neatliekamā infrastruktūra, kas vajadzīga, lai ražotne uzsāktu darbu, piemēram, dzelzceļš, bet ir darbi, ko var darīt arī vēlāk.” Pašvaldībā pagaidām nevar pateikt konkrētu summu, cik izmaksās atbalsta infrastruktūras izveide, bet tie varētu būt vairāk nekā 10 miljoni eiro, ieskaitot dzelzceļa pievada būvniecību. Jāpiebilst, ka bijušā lidlauka teritorijā plānots izveidot vēl vienu ražotni – SIA “Gallusman” paredz būvēt olu un olu produktu ražošanas kompleksu. Sandra Paegļkalne https://www.youtube.com/watch?v=v-0Q-ItQsMA

 

Raksts izdrukāts no: www.jekabpilslaiks.lv
Adrese: http://www.jekabpilslaiks.lv/?mod=1&op=out&id=31317