Vai ir jāslēdz līgums par atkritumu apsaimniekošanu? 2
Jēkabpils pilsētā atkritumu apsaimniekošanu veic SIA “Jēkabpils pakalpojumi”. Uzņēmums bieži saņem iedzīvotāju jautājumus par kārtību, kādā tiek slēgti līgumi, un kāpēc ir svarīgi slēgt līgumu un sekot tam, vai ir aktuāli līguma nosacījumi. Zemāk ir atbildes uz biežāk saņemtajiem jautājumiem.
Kādi man, kā Jēkabpils iedzīvotājam, ir pienākumi atkritumu apsaimniekošanas jomā?
Katram iedzīvotājam obligāti jāiesaistās atkritumu apsaimniekošanā. Iedzīvotājs ir atbildīgs par sadzīves atkritumu savākšanu un izvešanu no viņa īpašumā vai valdījumā esošās teritorijas. Šie atkritumi jānodod pārstrādei vai noglabāšanai. Piemēram, atkritumus, ko rada mājsaimniecība, jānodod SIA “Jēkabpils pakalpojumi”, par to noslēdzot līgumu. Atkritumus, ko rada publiskā vietā, piemēram, saldējuma iepakojums, jāiemet atkritumu urnā. Līgums par atkritumu apsaimniekošanu, no 2024. gada arī bioloģisko atkritumu apsaimniekošanu, ir īpašnieka vai īpašuma valdītāja apliecinājums tam, ka viņš ievēro pašvaldības saistošos noteikumus par iesaistīšanos atkritumu apsaimniekošanā.
Kā es varu noslēgt līgumu par sadzīves atkritumu izvešanu?
Privātmāju īpašnieki vai lietotāji līgumu var noslēgt klātienē SIA “Jēkabpils pakalpojumi” birojā Zemgales ielā 24/1, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā, darba dienās no pulksten 8.00 līdz 12.00 un no 13.00 līdz 17.00, vai attālināti, ja ir drošs elektroniskais paraksts. Lai līgumu noslēgtu attālināti, klientam jāaizpilda un jānosūta parakstīts pieteikums un iesniegums par rēķina saņemšanas veidu.
Papildus personas datiem pieteikumā jānorāda atkritumu izvešanas adrese, vēlamais atkritumu izvešanas biežums mēnesī un konteinera tilpums. Ja pieteikumā esoša informācija vai citi līguma nosacījumi nav saprotami, vienmēr iespējams saņemt sīkāku informāciju zvanot atkritumu apsaimniekošanas speciālistam – 29 145 520 vai 652 37 660. Saņemot pieteikumu, klientam tiks sagatavots līgums.
Šo pieteikumu var izmantot arī gadījumā, ja klients vēlas mainīt rēķina saņemšanas veidu vai adresi.
Ja es dzīvoju dzīvoklī, vai man ir jāslēdz līgums ar SIA "Jēkabpils pakalpojumi"?
Ierastā un efektīvākā prakse ir tāda, ka par daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas atkritumu apsaimniekošanu līgumu ar SIA “Jēkabpils pakalpojumi” dzīvokļu īpašnieku vai lietotāju vārdā slēdz daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas pārvaldnieks. Mājas pārvaldnieks sniedz informāciju atkritumu apsaimniekotājam par dzīvoklī deklarēto personu skaitu, izmaiņām līguma nosacījumos, kā arī vienojas ar atkritumu apsaimniekotāju par atkritumu izvešanas grafika maiņu, konteineru daudzumu, tai skaitā bioloģisko atkritumu konteineru uzstādīšanu un apsaimniekošanu.
Daudzdzīvokļu nama īpašnieks atkritumu apsaimniekotājam sniedz informāciju par rēķina saņemšanas veidu – vai rēķinu vēlas saņemt pa pastu vai norāda e-pasta adresi, uz kuru to vēlas saņemt elektroniskā formātā. Pieteikumu, ja personai ir drošs elektroniskais paraksts, var iesniegt attālināti – aizpildot veidlapu, parakstot to ar drošu elektronisko parakstu un iesūtot uz e-pastu: info@jekpak.lv vai klienti@jekpak.lv. Šo pieteikumu var izmantot arī gadījumā, ja vēlas mainīt rēķina saņemšanas veidu vai adresi.
Kad jāslēdz līgums par atkritumu izvešanu?
Līgums par sadzīves atkritumu izvešanu jāslēdz nekavējoties pēc īpašuma iegūšanas vai tā lietošanas uzsākšanas.
Privātmāju īpašniekiem ir svarīgi atcerēties, ka ir jāsazinās ar SIA “Jēkabpils pakalpojumi” gadījumos, ja mainās īpašumtiesības vai valdījuma tiesības, piemēram, ja īpašums tiek pārdots vai tā īpašnieks ir miris. Šajā gadījumā nenotiek “automātiska” pakalpojuma pāreja jaunajam īpašniekam vai mantiniekam. Īpašuma pārdošanas gadījumā iepriekšējam īpašniekam ir jāpārtrauc apsaimniekošanas līgums un jāvienojas par konteinera atgriešanu, bet jaunajam īpašniekam jānoslēdz līgums par atkritumu apsaimniekošanu un jāparaksta konteinera pieņemšanas akts. Gadījumā, ja īpašnieks, kam bija noslēgts līgums ar atkritumu apsaimniekotāju, ir miris, tā mantiniekam vai līdzīpašniekam (ja ir kopīpašums) jānoslēdz līgums savā vārdā, lai nerastos situācija, ka īpašumam nav aktuāla līguma par atkritumu apsaimniekošanu un netiek izpildītas saistošo noteikumu prasības.
Vai katru gadu līgums jāpārslēdz?
Klientiem esošie līgumu nav katru gadu jāpārslēdz, tie ir aktuāli līdz 2027.gadam, kamēr ir spēkā uzņēmuma līgums par atkritumu apsaimniekošanu ar novada pašvaldību.
Cik bieži ir jāizved atkritumi?
SIA “Jēkabpils pakalpojumi”, vienojoties ar sadzīves atkritumu valdītāju, nodrošina sadzīves atkritumu izvešanu ne retāk par:
- vienu reizi nedēļā daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā, kur ir līdz 12 dzīvokļiem;
- divām reizēm nedēļā daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā, kur ir vairāk par 12 dzīvokļiem;
- vienu reizi mēnesī viendzīvokļa vai divdzīvokļu mājā;
- divas reizes nedēļā saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbība ir veikals, kafejnīca vai auto serviss;
- vienu reizi nedēļā citiem saimnieciskās darbības veicējiem;
Savukārt dalīti vākto bioloģisko atkritumu izvešana jānodrošina Jēkabpilī ne retāk kā reizi nedēļā.
Atkritumu izvešanas grafiks tiek sagatavots visam kalendārajam gadam atbilstoši izvēlētajam izvešanas reižu skaitam mēnesī. Grafiks pieejams mājaslapā vai to iespējams saņemt arī klātienē uzņēmuma birojā – Zemgales ielā 24/1, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā.
Vai ir iespējams veikt izmaiņas atkritumu izvešanas grafikā?
Jā, tas ir iespējams. Par izmaiņām izvešanas grafikā un izmantojamā konteinera tilpumā iespējams vienoties tāpat kā noslēdzot līgumu – ierasties uz vietas uzņēmuma birojā vai izdarīt to attālināti, parakstot ar drošu elektronisko parakstu un nosūtot uz e-pastu: info@jekpak.lv vai klienti@jekpak.lv iesniegumu līguma nosacījumu maiņai.
Izmaiņas līguma nosacījumos būs iespējams nodrošināt, sākot ar nākamo kalendāro mēnesi, pieteikumiem, kuri tiks saņemti līdz tekošā mēneša 20. datumam.
Cik maksā atkritumu izvešana?
Sadzīves atkritumu maksa 2024. gadā ir EUR 25.92 par m³ (ar PVN). Mēneša rēķina apmērs ir atkarīgs no konteinera tilpuma un izvešanas reižu skaita. Piemēram, mēneša rēķins par 0.24 m³ konteineru, kuru izved 1 reizi mēnesī, būs EUR 6.22 ar PVN (25.92*0.24*1=6.22).
Kur likt atkritumus, ja kādu mēnesi gadās saražot vairāk, nekā noslēgts līgums par izvešanu?
Klientiem, kuriem ir spēkā esoši līgumi par atkritumu apsaimniekošanu ar SIA “Jēkabpils pakalpojumi”, ir iespēja, ja kādā laika posmā ir uzkrājies lielāks atkritumu daudzums vai ir paredzēts, ka neilgā laika posmā tas veidosies, iegādāties papildu marķētus atkritumu maisus. Tos var iegādāties uzņēmuma birojā, maksa ir EUR 2,95 (ar PVN). Maisi tiks izvesti Jūsu grafikā paredzētajā dienā, un papildus par to izvešanu nav jāmaksā.
Kāda kārtība ir bioloģisko atkritumu savākšanai?
Dalīti vākto bioloģisko atkritumu savākšanu var nodrošināt, izmantojot brūnos konteinerus un vienojoties par to izvešanas grafikiem ar SIA Jēkabpils pakalpojumi, vai arī kompostējot dalīti vāktos bioloģiskos atkritumus, ierīkojot kompostēšanas vietu savā īpašumā, valdījumā vai lietošanā esošā individuālo māju zemesgabalā.
Daudzdzīvokļu namu iedzīvotāji piesaka konteineru dalītajai vākšanai, konteinera tilpuma maiņu vai tā mazgāšanu nama apsaimniekotājam.
Privātmāju īpašnieki piesaka bioloģisko atkritumu konteineru atkritumu apsaimniekotājam vai, pildot prasības, iesaistās bioloģisko atkritumu dalītās vākšanas sistēmā, iesniedzot pieteikumu par mājkompostēšanas vietas ierīkošanu.
Arī šos pakalpojumus iespējams pieteikt uz vietas birojā – Zemgales ielā 24/1, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā, vai attālināti, sūtot ar drošu elektronisko parakstu parakstītu pieteikumu bioloģisko atkritumu dalītās vākšanas konteineram vai pieteikumu mājkompostēšanas vietas apliecināšanai.
Kas nosaka, ka man tas viss jādara? Un vai par to var būt kādas sekas?
Vispārējais pienākums iesaistīties atkritumu apsaimniekošanā ir noteikts Atkritumu apsaimniekošanas likumā, konkrēti pienākumi un kārtība, kā tas darāms Jēkabpilī, ir noteikts Jēkabpils novada domes saistošajos noteikumos Nr. 16 “Par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Jēkabpils novadā”.
Par šīs kārtības neievērošanu var tikt piemērots sods, atkarībā no pārkāpuma veida, fiziskām personām no 50 līdz 1000 eiro un juridiskām personām no 250 līdz 2800 eiro.
Komentāri 2
Visi Reģistrētie (0) Anonīmie (2)Ziņot par komentāru
UN KO AR TIEM DARA UN KĀ IZMANTO TĀLĀK?
Ziņot par komentāru
Atstājiet komentāru
Pirms komentē
Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.
Noteikumi ->