Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 27.09.2024 16:34

Rudens klāt, bet Jēkabpils aizsargdambī joprojām caurumi 13

Rudens klāt, bet Jēkabpils aizsargdambī joprojām caurumi
Skatīt video

Iedzīvotāji pauž satraukumu par Daugavas aizsargdambja būvdarbu norisi Jēkabpilī. Sākušies rudenīgi laikapstākļi, bet vairākos posmos dambis joprojām ir norakts. Caurumi izveidoti, lai izbūvētu pretplūdu sistēmas. Viena no vērienīgākajām paredzēta Viestura ielas galā, bet tur darbus šobrīd ir apturējusi Valsts darba inspekcija.

“Rūpējoties par darbinieku drošību, viņiem liekas, ka nepietiek ar būvprojekta risinājumiem, ka vajag citu risinājumu – pastiprinošās sienas, lai būvbedres nogāze nenogrūtu,” darba inspekcijas iejaukšanās iemeslu skaidro Jēkabpils novada domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos Kārlis Stars.

Papildu stiprinājumu izveidei būs nepieciešamas aptuveni divas nedēļas, skaidro pašvaldībā. No kopumā piecām pretplūdu sistēmām šobrīd noslēgumam tuvojas darbi divās – pie Strūves parka un pie Bebru mikrorajona. Būvuzņēmējs SIA “Jēkabpils PMK” aicina iedzīvotājus neuztraukties, jo sūkņu staciju vietas līdz ziemas sezonai tiks aizbērtas.

“Šīs pārrautās vietas visas pilnībā plānojam aizbērt oktobra beigās vai novembra sākumā,” stāsta SIA “Jēkabpils PMK” būvdarbu vadītājs Jānis Dimants. “Gribu nomierināt cilvēkus – ūdens līmenis tiek monitorēts katru dienu. Uz šodienu tas ir 1,87 metri virs bāzes stacijas atzīmes. Ja gadījumā notiks brīnumi un tas pēkšņi sāks kāpt, tad mēs aizbērsim tās vietas nekavējoties, bet pašlaik plānā tas ir oktobra beigās.”

Arī Jēkabpils novada pašvaldība aicina neuztraukties par dambja izturību, jo būvdarbu laikā tā tiek palielināta nevis samazināta.

“Veicot būvdarbus slapjajā nogāzē, dambja ķermenis tiek stiprināts. Tā noturība tiek palielināta ar katru uzbērtā vai ieklātā materiāla kravu un kārtu,” uzsver Kārlis Stars.

Lai gan sabiedrībā izskan runas, ka darbi norit gausi un vietām vispār nekas nenotiek, būvnieks to noliedz, uzsverot, ka ik dienu objektā ir aptuveni 70 līdz 80 cilvēki, turklāt daļa no viņiem ir ārzemju strādnieki. Darbinieki neatrodas visi vienuviet, viņi ir izkaisīti piecu kilometru garā būvdarbu zonā.

“Darbi pašlaik nekavējas, tiek intensīvi strādāts arī pie visiem zemes darbiem, kas varbūt vizuāli rada tādu iespaidu, ka pēc šiem darbiem nekas nav mainījies, tāpēc varbūt cilvēkiem rodas maldīgs iespaids, ka nekas nav noticis. Taču zem zemes tiek ieguldīts daudz resursu, daudz betona un daudz enerģijas,” uzsver Jānis Dimants.

Kārlis Stars komentē ārvalstu strādnieku iesaisti: “Tā kā Latvijā būvniecības nozarē trūkst kvalificēta darbaspēka, jau vairākus gadus būvobjektos strādā ārvalstu darbinieki, un Jēkabpils pilsētas aizsargdambis nav izņēmums. Viesstrādnieku īpatsvars šobrīd objektā nav lielāks par pieciem procentiem. Lielāko darbinieku īpatsvaru – aptuveni 80 procentus no kopskaita veido Jēkabpils novada iedzīvotāji, tādēļ viesstrādnieku apjoms ir niecīgs. Bažām par būvdarbu kvalitāti nav pamata.”

SIA “Jēkabpils PMK” plāno paspēt līdz ziemas sezonai dambja nogāžu stiprināšanas darbus visās kritiskajās vietās, tāpat paredzēts, ka uz ziemu visā dambja garumā būs ieklāts bentonītmāla paklājs. Atgādinām, ka Daugavas aizsargdambja būvdarbu līgums ir dārgākais Jēkabpils vēsturē. Līgumcena ir vairāk nekā 16,9 miljoni eiro, ko finansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds, valsts un pašvaldība.

Sandra Paegļkalne

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par ziņu sižeta “Rudens klāt, bet Jēkabpils aizsargdambī joprojām caurumi” saturu atbild SIA “Vidusdaugavas televīzija”.

#SIF_MAF2024

K
Kozlodojevs A.A. 28.09.2024 12:46
Projekts ir iecerēts kā daļa no plašākas reģionālās infrastruktūras attīstības stratēģijas, kas mērķē uz ekonomiskās aktivitātes palielināšanu Zemgales reģionā. Papildus satiksmes samazināšanai uz esošajiem ceļiem tunelis dos iespēju arī optimizēt kravu pārvadājumus starp Jēkabpili un Aizkraukli, saīsinot piegādes laikus. Lai panāktu šīs priekšrocības, tiks ieviesta automatizēta transporta sistēma, kas varētu darboties tuneļa ietvaros, samazinot nepieciešamību pēc tradicionāliem transportlīdzekļiem.

Baltinavas viesstrādnieki tiks nodrošināti ar specializētām apmācībām par tuneļa būvniecības procesiem, kas ietver arī urbšanas darbus un speciālo aprīkojumu izmantošanu. Lai nodrošinātu projekta veiksmīgu īstenošanu, ir ieplānots starptautisko ekspertu uzraudzības komanda, kura rūpēsies par darba kvalitāti un termiņu ievērošanu.

Finansējums 26 eiro un 44 centi varētu likties simbolisks, tomēr tas norāda uz projekta pilotfāzes būtību, kurā galvenais mērķis ir testē...
K
Kozlodojevs A.A. 28.09.2024 12:43
Pastāv plāns izveidot tiešu tuneli zem Daugavas no Jēkabpils tilta līdz Aizkraukles HES. Darbu veikšanai nepieciešamais finansējums aptuveni 26 eur 44 centi. Plānots nodarbināt viesstrādniekus no Baltinavas, kuru pieredze ir saistīta ar mazapjoma zemes darbiem un koku zāģēšanu. Projektā tiks izmantota inovatīva tehnoloģija, kas ļaus veikt darbus ar minimālu ietekmi uz vidi, tāpēc būs nepieciešama tikai daļa no ierastajām resursu izmaksām. Paredzams, ka tunelis samazinās satiksmes noslodzi un veicinās ekonomisko attīstību reģionā. Projekta termiņš ir aptuveni 6 mēneši, un tā galvenais mērķis ir savienot divus stratēģiski nozīmīgus objektus, vienlaikus uzlabojot loģistikas iespējas un piesaistot investorus.
V
Vispār 28.09.2024 11:34
Varbūt sogad tos robus arī neaizbērt,jo lēna aplūssana būs mazāk bīstama par dambja pārrausanu.
V
Vietējais 28.09.2024 11:27
Neesmu specialists,bet skiet,lai dambis noturētu ūdens spiedienu,tam ir riktīgi jānosēstas.Tikko uzbērtu,lai ar tehniku blietētu,ūdens tādu dambi pārraus vienā setā.Varbūt klūdos.
V
Vērīgais 28.09.2024 10:29
Un ko darīs,ja Ragaiņa un Stara kungs aizies bojā Ukrainā? Mums būs jauns mērs?
Tā ir ciniska attieksme riskēt un savus vēlētājus atstāt bez saimnieka.
K
Kā variants 28.09.2024 14:04
DDDDD Kur tu redzi saimnieku?
J
Jefiņš 28.09.2024 09:06
Te tāpat kā ar raļļu baltijas dz-ceļu, kaut kas rakts, kaut kas būvēts, bet galā nauda nav un tālākai turpināšanai būs jāsaziedo pašiem.
K
Kalna kaza 28.09.2024 08:19
Viņi tur domē vispār maz saprot,kas ir dambis un kas ir uzbērums? Tas nav dambis ko uzber ,taisa,tikai tā nosaukums.
Un kas kontrolēs darbus,kad priekšnieki neatbrauks no izklaides brauciena Ukrainā? Vai Stars brauks pēc viessatrādniekiem un pmk maksās skaidrītē katram melnā darba racējam.
K
Kungs 27.09.2024 21:34
80 procenti vietējie iedzērāji bez celtniecības izglītības,parasti melnstrādnieki. Pārējie no Moldovas.
Plus daļu,ja maksā skaidrā,tad nekas labs tur nebūs.
Dimanta kungs neattaisnojoši basto domes sēdes? Aizdomīgi,varbūt zengas scenārijs kā ar ģimnāziju?
Grēku plūdi visu atrisinās.
Stars lasa,pats vairs nevar salikt kopā gudrus vārdus
V
Vienkāršs iedzīvotājs 27.09.2024 19:56
Taču zem zemes tiek ieguldīts daudz resursu, daudz betona un daudz enerģijas, un norakts daudz naudas!
J
Ja kas 27.09.2024 17:38
Dimants sen nav redzēts. Ja deputāts neiet uz sēdēm, tad nav viņam jānoliek mandāts?
A
Aga 27.09.2024 17:36
Staru klausīties. DDD
V
Vispār jau 27.09.2024 17:19
Kungi dimants un stars varēja tautai pavēstīt ārzemju darbaspēka izcelsmes valsti, citādi dažas meitenes sāk uztraukties ????

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->