Jēkabpils reģionālās slimnīcas poliklīnikas reģistratūrā pakalpojumu sniegšanā tiek izmantota informācijas sistēma “Ārsta Birojs”. Tā ir elektroniskā sistēma, kas nodrošina pierakstu veikšanu pie speciālistiem, medicīniskās dokumentācijas ievadi un glabāšanu, kā arī norēķinu kārtību. Nesen notika īslaicīgs elektroenerģijas pārrāvums, kura dēļ informācijas sistēma uz laiku pārtrauca darbību. Reģistratūra aptuveni stundu nevarēja nodrošināt lielu daļu funkciju. Pacients, kurš vēlējās palikt anonīms, pauž neapmierinātību par personāla rīcību šajā situācijā.
“Visi saprata, ka numuriņi nemainās,” stāsta poliklīnikas klients. “Protams, radās jautājumi. Stāvēja visi neizpratnē, un cilvēki sāka palikt neapmierināti, jo ir pagājušas vairākas minūtes un neviens no darbiniekiem nepaziņo, ka ir notikusi tā problēma. Tad es piegāju klāt pie vienas no kasēm un jautāju, kas beigu beigās ir noticis. Darbinieces atbildēja, ka elektroniskā sistēma nedarbojas un esot problēma ar savienojumu, maksāt varot tikai ar skaidru naudu, pēc kuras dos kvīti. Samaksāt samaksāju, bet daudzi cilvēki pēc manis vienkārši aizgāja prom no poliklīnikas.”
Poliklīnikas klients uzsver, ka darbiniekiem vajadzēja paziņot klātesošajiem par notikušo un paskaidrot, kuri pakalpojumi tajā brīdī ir pieejami, kuri – nav. Jēkabpils reģionālajā slimnīcā skaidro, ka starpgadījums ir izanalizēts.
“Iespējams, ir jāveic veiksmīgāka komunikācija tieši ar tiem pacientiem, kas ir ieradušies uz vietas un kas gaida pakalpojumu. Varbūt šajā reizē mums tā komunikācija nevedās tik veiksmīgi, kā gribētos, bet secinājumus mēs esam izdarījuši,” skaidro Jēkabpils reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētājs Ervīns Keišs.
Ja norēķiniem var izmantot arī kvītis, tad daudzus citus pakalpojumus informācijas sistēmas kļūmju gadījumā reģistratūra nevar sniegt. Ārstniecības iestādē skaidro, ka pašlaik nav izstrādāts plāns “B” šādām situācijām, jo tās notiekot ļoti reti.
“Šīs ir tik ārkārtējas un īslaicīgas situācijas, ka plānam “B” patiesībā nav jābūt,” stāsta Ervīns Keišs. “Modelējot situāciju, ja tas notiktu, piemēram, Uzņemšanas nodaļā, protams, ka palīdzība tiktu sniegta nekavējoties, neraugoties uz IT sistēmas darbības pārtraukumu, bet, tā kā poliklīnikā tomēr ir plānveida pakalpojums, mēs rēķināmies, ka tas nav akūts, ka cilvēks var pagaidīt. Šajā gadījumā, manuprāt, arī tas gaidīšanas laiks bija samērīgs.”
Slimnīcā uzsver, ka šogad poliklīnikas reģistratūrā ir bijuši divi šādi incidenti – pirmais no tiem bijis ļoti īslaicīgs, kad pēc elektrības pārrāvuma informācijas sistēmu izdevies atjaunot dažu minūšu laikā. Otrā gadījumā sistēmas darbības atjaunošana prasīja ilgāku laiku.
Sandra Paegļkalne
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par ziņu sižeta “Jēkabpils poliklīnikā nav plāna “B” informācijas sistēmas kļūmju gadījumā” saturu atbild SIA “Vidusdaugavas televīzija”.
#SIF_MAF2024
Komentāri 6
Visi Reģistrētie (0) Anonīmie (6)Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Atstājiet komentāru
Pirms komentē
Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.
Noteikumi ->