Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 19.11.2024 13:43

Jēkabpils poliklīnikā nav plāna “B” informācijas sistēmas kļūmju gadījumā 6

Jēkabpils poliklīnikā nav plāna “B” informācijas sistēmas kļūmju gadījumā
Skatīt video

Jēkabpils reģionālās slimnīcas poliklīnikas reģistratūrā pakalpojumu sniegšanā tiek izmantota informācijas sistēma “Ārsta Birojs”. Tā ir elektroniskā sistēma, kas nodrošina pierakstu veikšanu pie speciālistiem, medicīniskās dokumentācijas ievadi un glabāšanu, kā arī norēķinu kārtību. Nesen notika īslaicīgs elektroenerģijas pārrāvums, kura dēļ informācijas sistēma uz laiku pārtrauca darbību. Reģistratūra aptuveni stundu nevarēja nodrošināt lielu daļu funkciju. Pacients, kurš vēlējās palikt anonīms, pauž neapmierinātību par personāla rīcību šajā situācijā.

“Visi saprata, ka numuriņi nemainās,” stāsta poliklīnikas klients. “Protams, radās jautājumi. Stāvēja visi neizpratnē, un cilvēki sāka palikt neapmierināti, jo ir pagājušas vairākas minūtes un neviens no darbiniekiem nepaziņo, ka ir notikusi tā problēma. Tad es piegāju klāt pie vienas no kasēm un jautāju, kas beigu beigās ir noticis. Darbinieces atbildēja, ka elektroniskā sistēma nedarbojas un esot problēma ar savienojumu, maksāt varot tikai ar skaidru naudu, pēc kuras dos kvīti. Samaksāt samaksāju, bet daudzi cilvēki pēc manis vienkārši aizgāja prom no poliklīnikas.”

Poliklīnikas klients uzsver, ka darbiniekiem vajadzēja paziņot klātesošajiem par notikušo un paskaidrot, kuri pakalpojumi tajā brīdī ir pieejami, kuri – nav. Jēkabpils reģionālajā slimnīcā skaidro, ka starpgadījums ir izanalizēts.

“Iespējams, ir jāveic veiksmīgāka komunikācija tieši ar tiem pacientiem, kas ir ieradušies uz vietas un kas gaida pakalpojumu. Varbūt šajā reizē mums tā komunikācija nevedās tik veiksmīgi, kā gribētos, bet secinājumus mēs esam izdarījuši,” skaidro Jēkabpils reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētājs Ervīns Keišs.

Ja norēķiniem var izmantot arī kvītis, tad daudzus citus pakalpojumus informācijas sistēmas kļūmju gadījumā reģistratūra nevar sniegt. Ārstniecības iestādē skaidro, ka pašlaik nav izstrādāts plāns “B” šādām situācijām, jo tās notiekot ļoti reti.

“Šīs ir tik ārkārtējas un īslaicīgas situācijas, ka plānam “B” patiesībā nav jābūt,” stāsta Ervīns Keišs. “Modelējot situāciju, ja tas notiktu, piemēram, Uzņemšanas nodaļā, protams, ka palīdzība tiktu sniegta nekavējoties, neraugoties uz IT sistēmas darbības pārtraukumu, bet, tā kā poliklīnikā tomēr ir plānveida pakalpojums, mēs rēķināmies, ka tas nav akūts, ka cilvēks var pagaidīt. Šajā gadījumā, manuprāt, arī tas gaidīšanas laiks bija samērīgs.”

Slimnīcā uzsver, ka šogad poliklīnikas reģistratūrā ir bijuši divi šādi incidenti – pirmais no tiem bijis ļoti īslaicīgs, kad pēc elektrības pārrāvuma informācijas sistēmu izdevies atjaunot dažu minūšu laikā. Otrā gadījumā sistēmas darbības atjaunošana prasīja ilgāku laiku.

Sandra Paegļkalne

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par ziņu sižeta “Jēkabpils poliklīnikā nav plāna “B” informācijas sistēmas kļūmju gadījumā” saturu atbild SIA “Vidusdaugavas televīzija”.

#SIF_MAF2024

 

I
Inga 20.11.2024 13:16
Man nav bijis problēmu, visu pasaka lieliem burtiem,kas,kā,kur.Ja meitenēm pie lodziņa pieliktu kameru,tad gan mēs saprastu kas jādzird ne pa ķeksi.Hroniskie pilnmēness klienti-pacienti #viss slikti ir vienmēr un visur, īpaši pie kasēm.Tie,kuri strādā apkalpojošā sfērā ,sapratīs.Keiša kungs-tā ir laba zīme,ja darbinieki ir draudzīgi,un dzeriet to kafiju,man prieks! Veselību visiem!Meitenes es ar Jums!
H
Heijā 20.11.2024 17:42
Meitenes, es viena no jums!
V
Vietējais to Vārds 19.11.2024 21:47
Pie sādas situācijas cilvēki pasi nedaudz vainīgi.Lieka pazemība pret sādiem cilvēkiem,viniem tik rada pārliecību ,ka vini var atlauties jebko.Tas ir jebkur,kur ir tādi cilvēki.Tas bija jau pasen.Poliklīnika,garderobiste.Sejas izteiksme,attieksme kā lielmātei.Vienkārsi cilvēki no laukiem stāv rindā,bet sī ar ,,pārgrieztu ,,seju tik borzī.Cilvëki,nezaudējiet pascienu.Tādas lielmātes vai lielkungus ātri var nolikt pie vietas,pat bez rupjības.Cieniet pasi sevi,tad arī citi Jūs cienīs.
V
Vārds 19.11.2024 19:41
Reģistratūras darbinieces ir daudzu, varētu pat teikt visu, pacientu un poliklīnikas klientu pirmā iespaida veidotājas par poliklīniku kā tādu. Mūžam īgnas, nelaipnas, nezinošas, nekompetentas, brīžiem pat rupjas pret klientiem, mūžam aizņemtas ar kafijas automāta kafijām un sadzīviskām sarunām savā starpā..... varbūt poliklīnikas vadībai te beidzot būtu par ko padomāt?
P
Paciente parastā 19.11.2024 17:57
11.novembrī poliklīnikas reģistratūras 2.un 3.lodziņa meitenes apmainījās savā starpā ar stāstiņu par televizora pirkšanu, kamēr visi pacienti pacietīgi sēdēja rindā un gaidīja , kad meitenēm labpatiksies pievērsties savu pienākumu izpildei. Rezultātā nokavēju ārsta vizīti, kaut arī biju laicīgi ieradusies poliklīnikā.
K
Kvīšu grāmatiņa 19.11.2024 16:21
Nekur nav plāna B,ne veikalā,ne bankā,NEKUR.

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->