Latvijā šogad pirmajā pusgadā Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) ieņēmumu ziņā būtiskākā darbības joma bija transportlīdzekļu tehniskā kontrole. Ieņēmumi no tehniskās apskates un tās uzraudzības pirmajā pusgadā sasniedza teju 16 miljonus eiro, kas ir par 11,5% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš.
Šā gada pirmajā pusgadā Latvijā veiktas vairāk nekā 570 tūkstoši transportlīdzekļu tehniskās apskates, kas ir par 1,9% vairāk nekā 2023. gada pirmajā pusgadā. Interesanti, ka atkārtoto pārbaužu skaits pieaudzis vēl vairāk — par 5,9%. Tas varētu norādīt uz pieaugošu tehnisko problēmu skaitu vai stingrākiem tehniskās apskates kritērijiem, kā rezultātā vairāk transportlīdzekļu neiziet apskati ar pirmo mēģinājumu.
Jēkabpils ielās satiktie šoferi atzīst, ka ir reizes, kad tehniskā apskate tiek izieta ar pirmo reizi, un viss norit veiksmīgi.
“Dažreiz gadās iziet ar pirmo reizi,” teic jēkabpilietis Aivars. “Mans vecākais brālis vienmēr ar pirmo reizi iziet.”
Vairums autovadītāju stāsta, ka bieži vien pirmajā direkcijas apmeklējumā, logā tiek ielīmēta tā saucamā "melnā lapa" — transportlīdzeklis nav izturējis tehnisko apskati. Taču lielākā daļa šoferu uz to ļaunu prātu netur un atzīst sava spēkrata nepilnības.
“Retāk ar pirmo, biežāk ir jāpāriet,” saka Edmunds no Madonas novada. “Mēs braucam ar diezgan vecām mašīnām. Parasti ir problēmas ar izplūde gāzēm.”
“Vairāk “kasās” klāt, jo braucam ar salauztām mašīnām,” stāsta Juris no Kokneses.
Tomēr starp satiktajiem autovadītājiem ir arī tādi, kuri dalās pieredzē par negatīvu attieksmi no Ceļu satiksmes drošības direkcijas darbiniekiem. Daži auto īpašnieki uzskata, ka darbinieki dažkārt ir pārāk stingri.
“Esmu dzirdējis, ka citiem ļoti strikti skatās un visu pārbauda, dažreiz pat nevajadzīgi neizlaiž cauri,” teic daugavpilietis Lauris.
“Ir sīkumi pie kuriem varētu “nepiekasīties”. Ir bijuši starpgadījumi, bet neteiksim skaļi,” saka Asares pagasta iedzīvotājs Austris.
Veicot aptauju Jēkabpils Laiks Facebook kontā par sabiedrības pieredzi ar transportlīdzekļu tehnisko apskati, tika iegūti interesanti rezultāti. 66% respondentu norādīja, ka viņiem nācies veikt atkārtotu pārbaudi, taču inspektoru norādītie trūkumi bija objektīvi un saprotami. Savukārt 18% uzskata, ka atkārtotā tehniskā apskate bija nepieciešama, taču trūkumi, kas tika norādīti, viņuprāt, bija pārspīlēti vai nesaprotami. Tikai 15% respondentu atklāja, ka viņiem nebija nepieciešama atkārtota tehniskā apskate, un 1% atzina, ka neiedziļinājās inspektoru norādītajos trūkumos.
Pirmreizējā tehniskā apskate vieglajai automašīnai izmaksā 34,44 eiro, bet atkārtotā pārbaude - 19,30 eiro.
Kate Katrīna Strode
Komentāri 17
Visi Reģistrētie (0) Anonīmie (17)Ziņot par komentāru
Parasti gan, redzot, ka automašīna veca, bet bez būtiski acīmredzamiem defektiem, tad reizēm minūtes 20 to krata, lai tikai atrastu kādu sviru un buksi, kur itkā esot brīvkustība.
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Un ko tad meitenes atbild...?
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Pamatpārbaude M1 kategorijas transportlīdzeklim izmaksā 29,40, bet tur vēl papildu maksa - atļaujas piedalīties ceļu satiksmē piešķiršana, izsniedzot uzlīmi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati maksā 2,85 un pati uzlime 2,19
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Atstājiet komentāru
Pirms komentē
Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.
Noteikumi ->