Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 16.10.2024 14:52

CSDD pieaug atkārtoto pārbaužu skaits 15

CSDD pieaug atkārtoto pārbaužu skaits
Skatīt video

Latvijā šogad pirmajā pusgadā Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) ieņēmumu ziņā būtiskākā darbības joma bija transportlīdzekļu tehniskā kontrole. Ieņēmumi no tehniskās apskates un tās uzraudzības pirmajā pusgadā sasniedza teju 16 miljonus eiro, kas ir par 11,5% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš.

Šā gada pirmajā pusgadā Latvijā veiktas vairāk nekā 570 tūkstoši transportlīdzekļu tehniskās apskates, kas ir par 1,9% vairāk nekā 2023. gada pirmajā pusgadā. Interesanti, ka atkārtoto pārbaužu skaits pieaudzis vēl vairāk — par 5,9%. Tas varētu norādīt uz pieaugošu tehnisko problēmu skaitu vai stingrākiem tehniskās apskates kritērijiem, kā rezultātā vairāk transportlīdzekļu neiziet apskati ar pirmo mēģinājumu.

Jēkabpils ielās satiktie šoferi atzīst, ka ir reizes, kad tehniskā apskate tiek izieta ar pirmo reizi, un viss norit veiksmīgi.

“Dažreiz gadās iziet ar pirmo reizi,” teic jēkabpilietis Aivars. “Mans vecākais brālis vienmēr ar pirmo reizi iziet.”

Vairums autovadītāju stāsta, ka bieži vien pirmajā direkcijas apmeklējumā, logā tiek ielīmēta tā saucamā "melnā lapa" — transportlīdzeklis nav izturējis tehnisko apskati. Taču lielākā daļa šoferu uz to ļaunu prātu netur un atzīst sava spēkrata nepilnības.

“Retāk ar pirmo, biežāk ir jāpāriet,” saka Edmunds no Madonas novada. “Mēs braucam ar diezgan vecām mašīnām. Parasti ir problēmas ar izplūde gāzēm.”

“Vairāk “kasās” klāt, jo braucam ar salauztām mašīnām,” stāsta Juris no Kokneses.

Tomēr starp satiktajiem autovadītājiem ir arī tādi, kuri dalās pieredzē par negatīvu attieksmi no Ceļu satiksmes drošības direkcijas darbiniekiem. Daži auto īpašnieki uzskata, ka darbinieki dažkārt ir pārāk stingri.

“Esmu dzirdējis, ka citiem ļoti strikti skatās un visu pārbauda, dažreiz pat nevajadzīgi neizlaiž cauri,” teic daugavpilietis Lauris.

“Ir sīkumi pie kuriem varētu “nepiekasīties”. Ir bijuši starpgadījumi, bet neteiksim skaļi,” saka Asares pagasta iedzīvotājs Austris.

Veicot aptauju Jēkabpils Laiks Facebook kontā par sabiedrības pieredzi ar transportlīdzekļu tehnisko apskati, tika iegūti interesanti rezultāti. 66% respondentu norādīja, ka viņiem nācies veikt atkārtotu pārbaudi, taču inspektoru norādītie trūkumi bija objektīvi un saprotami. Savukārt 18% uzskata, ka atkārtotā tehniskā apskate bija nepieciešama, taču trūkumi, kas tika norādīti, viņuprāt, bija pārspīlēti vai nesaprotami. Tikai 15% respondentu atklāja, ka viņiem nebija nepieciešama atkārtota tehniskā apskate, un 1% atzina, ka neiedziļinājās inspektoru norādītajos trūkumos.

Pirmreizējā tehniskā apskate vieglajai automašīnai izmaksā 34,44 eiro, bet atkārtotā pārbaude - 19,30 eiro.

Kate Katrīna Strode

i
itkā 17.10.2024 12:38
Pēdējoreiz patiesi salika divniekus pamatoti un automašīnu grasos utilizēt.
Parasti gan, redzot, ka automašīna veca, bet bez būtiski acīmredzamiem defektiem, tad reizēm minūtes 20 to krata, lai tikai atrastu kādu sviru un buksi, kur itkā esot brīvkustība.
Z
Zebra 17.10.2024 12:18
Kāds var normāli paskaidrot,kāpēc,braucot uz teh.apskati,csdd iekasē par atļaujas izsniegšanu piedalīties ceļu satiksmē,neatkarīgi no tā,vai ir vēl derīga teh.apskate vai arī ir nopirkta 1 dienas atļauja..
ī
īpaši stulbs 17.10.2024 11:12
Kad vēl Melderis tur bija priekšnieks, pārbaudītāju darbs bija pragmātisks un mērķtiecīgs satiksmes drošībai un sīkumiem pat uzmanību nepievērsa. Tikai pateica šoferiem, lai nākotnē pievērš tiem vērību. Tagad laikam, lasot komentārus, jādomā, ka daudz kas mainījies.
J
Jēkabpilietis 17.10.2024 08:56
Lietuvā apskate reize 2. gados . Ceļa nodoklis 0 ,jo tas ir jau degvielas cenā , kura tāpat lētāka, kā Latvijā . CSDD nekaunība ar katru gadu tikai pieaug .
A
Artis 17.10.2024 13:27
Ne tikai Lietuvā skate jāveic reizi divos gados! Kāpēc jāsalīdzina? Iespējams Lietuvā autoparka stāvoklis ir krietni labāks kā pie mums! Kā jau minēju ja, no 350000 auto apskati neiziet 230000, tas ir slikts rādītājs! Ja apskatē inspektors ieliek 10-15 vērtējumus 2, tas vispār ir murgs un totāla autovadītāja bezatbildība! Tad vēl ir kategorija kura brauc vispār bez apskates! Ja apskate būtu jāveic reizi divos gados, var tikai nojaust cik droši būtu piedalīties satiksmē! Runa ir par drošību, ne par naudu. Ja autovadītāji paši, labprātīgi, nejēdz savest kārtībā savus braucamos tātad, kādam, to izdarīt ir jāveicina vai jāpiespiež!!!
V
Vietējais 16.10.2024 23:41
Situācijas ir dažādas.Ir tādi,kuri autiņu speciāli negatavo apskatei.Brauc un,ja kas,remontē atrastās kļūmes.Tas esot lētāk,nekā pirms apskates autiņu kādā servisā speciāli gatavot apskatei,jo dažiem meistariem ar to goda prātu esot kā esot.Bija laiki,ka servis pats AR GARANTIJU autiņam izgāja apskati.. .Arī cilvēciskais faktors kaut ko nozīmē.
A
Artis 18.10.2024 01:15
Ja riteņi nekrīt nost tad var braukt līdz apskates termiņam???!!! Tā sanāk??? Tāpēc ir tie padsmit vērtējums-2, apskates protokolā! Vai tad tāds autovadītājs nav lielceļa bieds? Par servisiem runājot. Arī tagad ir servisi kuri, ja nepieciešams,saved tavu auto kārtībā un iziet skati. Skaiti tik rubļus! Un, nevajag braukt pie tādiem apšaubāmiem kaktu dakteriem kuri čakarē, arī tajā gadījumā ja pats neko no auto lietām nerubī! Tieši tik vienkārši!
J
Jančuks 16.10.2024 23:22
Man paziņa Valmierā vienmer kad iet malsāt meitenēm uzprasa par cik reizēm šodien jāsamaksā, lai izietu ar 1.reizi?
P
Pēterītis 17.10.2024 09:20
Tas ir stāstāmgabals ko stāstīt lētticīgajiem, būtu bijis vismaz ar humora devu, tad varētu pasmieties. Ievies tādu praksi Jēkabpilī. DD
A
Artis 18.10.2024 01:19
Ha-ha-ha! Anekdotei pietrūkst nobeigums!
Un ko tad meitenes atbild...?
K
Kā variants 16.10.2024 21:10
Piesienas pie sīkumiem. Tak nauda šiem ir jārauš!
A
Artis 16.10.2024 18:18
Statistika ir diezgan bēdīga! No 350000 Latvijā reģistrēto, vieglo-pasažieru tr. līdzekļu, apskati ar pirmo reizi neiziet 230000!!!
J
Jefiņš 16.10.2024 17:37
Valsts tehniskā apskate , pamatpārbaude vieglajai automašīnai šī gada maijā man izmaksāja 29,40 eiro, tad jau ir tendence maksājumiem pieaugt.
i
intersanti 16.10.2024 19:54

Pamatpārbaude M1 kategorijas transportlīdzeklim izmaksā 29,40, bet tur vēl papildu maksa - atļaujas piedalīties ceļu satiksmē piešķiršana, izsniedzot uzlīmi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati maksā 2,85 un pati uzlime 2,19
V
Vispār 17.10.2024 15:53
intersanti rakstija: Pamatpārbaude M1 kategorijas transportlīdzeklim izmaksā 29,40, bet tur vēl papildu maksa - atļaujas piedalīties ceļu satiksmē piešķiršana, izsniedzot uzlīmi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati maksā 2,85 un pati uzlime 2,19
Tāda it valsts politika,apkāst tautu kur vien var.

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->