Jēkabpils Iekļaujošas izglītības atbalsta centru pieredzes apmaiņas nolūkos apmeklē kolēģi no Limbažiem
Pievienots: 10.01.2018 14:22

VDTV_IeklaujosaIzglitiba_2018.01.10.jpg
Jēkabpils Iekļaujošas izglītības atbalsta centrā šonedēļ viesojās pārstāvji no Limbažu Konsultatīvā bērnu centra. Abas iestādes veic līdzīgu darbu – konsultē vecākus un pedagogus bērnu ar īpašām vajadzībām un bērnu ar dažādiem traucējumiem izglītošanā un audzināšanā, palīdz veidot iekļaujošu, atbalstošu vidi izglītības iestādēs, kā arī strādā individuāli ar bērniem. Tikšanās mērķis – dalīties pieredzē. Jēkabpils Iekļaujošas izglītības atbalsta centra vadītāja Sarmīte Safronova stāsta: “Mēs mācāmies no viņiem, viņi kaut ko aizgūst no mums, jo, strādājot ar bērniem, skolotājam ir jāmācās visu mūžu. Bērni kļūst gudrāki, zinošāki un atjautīgāki. Varbūt arī problēmas kļūst sarežģītākas, tāpēc mēs gūstam pieredzi no speciālistiem, kuri dara līdzīgu darbu.” Limbažu Konsultatīvā bērnu centra vadītāja Inese Ezeriņa stāsta: “Jebkurš brauciens, jebkura tikšanās bagātina mūs. Mēs redzam, kā strādā šeit, varam pārdomāt, kā strādājam mēs. Sapratām, ka arī šeit tāpat augstu vērtē kopīgo darbu, lai būtu speciālistu kolektīvs, kas redz bērnu kopumā. Katram speciālistam ir savas zināšanas, kuras saliekot kopā, mēs varam palīdzēt. Problēmas ģimenēs, skolā un pirmsskolā ir no tā, ka ir zināšanu trūkums. Vecāki bieži vien nesaprot, nevar vai negrib saprast to, ka viņu bērniem ir kādas problēmas.” Problēmas ir dažādas – vienam bērnam – hiperaktivitāte, citam – pazeminātas spējas domāt, lasīt vai rakstīt, bet arvien biežāk speciālisti gan Jēkabpilī, gan Limbažos saskaras ar daudz nopietnāku problēmu – bērni nerunā vai runā ļoti slikti. “Pēdējā laikā pie mums nonāk arvien vairāk bērnu, kas četru vai piecu gadu vecumā nerunā,” stāsta Inese Ezeriņa. “Nevienam tas nav licies nekas īpašs. Vecmāmiņas saka – visi bērni ir sākuši runāt. Bet mēs jūtam, ka tā ir problēma un ka palīdzība ir vajadzīga. Cilvēki aizvien mazāk sarunājas. Katram bērnam ir savs telefons, sava planšete. Varbūt tāpēc kāds nesāk runāt. Pat atnākot pie logopēda, citreiz jāgaida, jo mamma vienā telefonā, bērns – otrā. Cilvēki ļoti maz sarunājas, un bērniem ir ļoti mazs vārdu krājums.” Abi centri regulāri pilnveidojas, lai varētu sniegt palīdzību gan bērniem un viņu vecākiem, gan pedagogiem. Jēkabpils Iekļaujošas izglītības atbalsta centrā jaunums ir apmācības programma – multisensors mācīšanās līdzeklis, kas papildina logopēda un speciālā pedagoga nodarbības. Savukārt centra psiholoģe Diāna Strause beigusi apmācības un drīzumā vadīs nodarbības, kas ļaus bērniem mazināt hiperaktivitāti un palielināt koncentrēšanās spējas. Jēkabpils pilsētas pašvaldības Iekļaujošas izglītības atbalsta centrs veiksmīgi darbojas jau kopš 2011.gada. Centra pakalpojumus izmanto iedzīvotāji no dažādām Latvijas vietām – Cesvaines, Viesītes, Aizkraukles, Madonas, Ogres un citiem novadiem.

 

Raksts izdrukāts no: www.jekabpilslaiks.lv
Adrese: http://www.jekabpilslaiks.lv/?mod=1&op=out&id=25068