Ziņas Video Forums Kontakti Reklāma RSS Twitter
 Lietotājs Parole Laipni lūdzam Viesis! Reģistrēties »  
+ Ziņas
          Svētki
          Sadzīve
          Izglītība, Kultūra
          Ekonomika
          Pašvaldības ziņas
          Policijas ziņas
          Sports
          Visi
+ Ziņu arhīvs
+ Video
+ Foto galerija
+ Forums
+ Iepazīšanās

ßńķī 27.09 Nakts
4°C...6°C
ZA 1-3 m/s

ßńķī 27.09 Rits
6°C...8°C
ZA 1-3 m/s

Šodien 27.septembrī
vārda dienas svin:

Ādolfs, Ilgonis

Rītdien:
Sergejs, Lana, Svetlana

Apsveicam!
Saraksts »

Vai atbalstāt iknedēļas Covid-19 testu veikšanu skolēniem un pedagogiem, kuriem nav vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāta?
Jā, atbalstu;
50.8%
Nē, neatbalstu;
44.9%
Nav viedokļa.
4.3%

Nobalsojuši: 187
Saraksts »

Ziņas: 32752
Komentāri: 596203
Ziņas forumā: 969
Statistika atjaunota
30.08.2021 19:58
 
Šobrīd portālā: 77 lietotāji

http://www.jekabpils.lv
Jēkabpils Taxi
Jaunākās ziņas
 
Uz vairākiem autoceļiem, kuriem pērn veikta virsmas apstrāde, parādījušies defekti
Pievienots: 22.03.2021 15:58

» Versija izdrukai

rsz_sizautocelsfoto.jpg
Uz vairākiem autoceļiem, kur pagājušajā gadā tika veikta virsmas apstrāde ar bitumena emulsiju, atsevišķos posmos parādījušies defekti, proti, no seguma atdalās šķembas. Problēma skar dažādus autoceļus, piemēram, šādos posmos:

• Litene–Alūksne (P43) posmā no Kāršu purva līdz Alūksnei (8.km-24,345.km);
• Valka–Vireši (P23) no Gaujienas līdz Vidzemes šosejai (A2) (40,33-48,11. km);
• Galēņi–Sīļukalns–Stirnene (V739) no Galēņiem līdz Gribolvai (1,28.-5,53. km);
• Vecvārkava–Ančikini–Pieniņi–Kauša (V751) no pagrieziena uz Mazajiem Klaperiem līdz krustojumam ar autoceļu Līvāni-Preiļi (P63) (7,04. – 15,53. km);
• Līvāni–Gavartiene–Steķi (V754) no Jaunsilavas līdz Steķiem (3,40. km-16,98. km);
• Pērkoņi–Vīksna–Mālupe (V454) posmā no krustojuma ar autoceļu Balvi–Kuprava (V490) līdz krustojumam ar autoceļu Vīksna–Gobusala (V456) (0.00.-8,45. km);
• Ļaudona–Mārciena–Sauleskalns (V876) posmā no Mārcienas pamatskolas līdz Sauleskalnam (8,17.-13,37. km).


“Latvijas Valsts ceļi” informē, ka defekti radušies pārsvarā bitumena emulsijas nepietiekamas kvalitātes un laika apstākļu dēļ. Atsevišķos pasūtītājam iesniegtajos paraugos no būvniecības objektiem tika konstatēta nepietiekama saistvielas un minerālmateriāla saķere. Būvdarbu nodošanas laikā netika konstatētas defektu pazīmes. Uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi” skaidro, ka bitumena emulsija maina savas īpašības un ka dažkārt viena un tā pati emulsija, pārbaudīta dažādos laikos, uzrāda atšķirīgus rezultātus. Vēl viens defektu cēlonis ir neatbilstošs būvdarbu veikšanas laiks, proti, daļā objektu virsmas apstrāde veikta vēlāk par 15.augustu, kas ir gala termiņš šādas tehnoloģijas izmantošanai. Ņemot vērā saspringto laika grafiku un labos laika apstākļus, kas bija arī rudens mēnešos, tika pieņemts lēmums atļaut lietot šo tehnoloģiju, kamēr vien laika apstākļi ir labvēlīgi. Tas bija apzināts pasūtītāja lēmums un piegādātāja, proti, būvnieka risks. Tā kā atbildība par kvalitāti jāuzņemas būvdarbu veicējiem, pavasarī, kad iestāsies labvēlīgi laika apstākļi, būvnieki veiks defektu labojumus par saviem līdzekļiem. Tikmēr būvuzņēmumi regulāri veic šķembu slaucīšanu posmos, kur fiksēti defekti.


Ja transportlīdzeklim radušies bojājumi ceļa apstākļu dēļ un ir KASKO apdrošināšana, ir jāvēršas pie apdrošinātāja, bet tad, ja apdrošināšanas nav, autovadītājam tiesības vērsties pie attiecīgā autoceļa īpašnieka. Lai fiksētu visus negadījuma apstākļus, autovadītājam notikuma vietā jāizsauc policija, vēlams arī nofotografēt negadījuma vietu un transportlīdzekļa bojājumus. Fotogrāfijas un policijas noformēto protokolu, kā arī autoservisa uzrakstītu tāmi un dokumentiem, kas apliecina samaksātu remontu, ir jāiesniedz autoceļa īpašniekam. Ja ceļa īpašnieks atzīst, ka prasība par zaudējumu atlīdzību ir pamatota, tā izmaksā cietušajam atlīdzību, bet ja neatzīst, tad transportlīdzekļa vadītājam ir tiesības vērsties tiesā.

Autoceļa apstrāde ar bitumena emulsiju ir viens no lētākajiem veidiem, kā paildzināt kalpošanas laiku asfaltbetona segumam situācijā, kad nav pieejams finansējums autoceļa pārbūvei. Tomēr šī metode paredz arī grūti kontrolējamus riskus. Būtiska ir ne tikai izejvielu kvalitāte, ķīmiskā saderība un ieklāšanas iekārtu tehniskais stāvoklis, bet arī tas, vai konkrētais ceļa posms ir līkumā vai krustojumā, saulē vai ēnā, kādi laika apstākļi ir ieklāšanas brīdī un kādi tie ir pirmajā laika periodā pēc ieklāšanas.










 


Komentāru skaits: 18
Apspriežam tēmu:
*Neķītrais masāžists
 Hrenova halturščiki!
22.03.2021 16:02
*astro
 Darbam nebūs efekta,
Ja paveiks to bez defekta,
Tagad ceļi,tēma laba,
Ziņas jāgaida no KNABa.
22.03.2021 16:11
*astro
 No emulsijas riski būs,
Ceļi akmeņaini kļūs,
Šķembas lidos auto logā,
Tā var iebraukt mājas žogā.
22.03.2021 16:24
*Jaks
 “Latvijas Valsts ceļi” informē, ka defekti radušies pārsvarā bitumena emulsijas nepietiekamas kvalitātes un laika apstākļu dēļ.
-----
Par nekvalitāti neviens vairs nebrīnās, bet miljoni gan ir iztērēti ...
22.03.2021 16:32
*astro2
 Uz ceļa rodas plaisa,
Ja sāli uz tā kaisa.
22.03.2021 17:51
*astro2
 Ja konkrēts ceļa posms ēnā,
Tur nav jābrauc gaitā lēnā.
22.03.2021 18:07
*Viesis
  Bitumena emulsiju pažēloja. Nu lai tagad visu vērš par labu uz sava rēķina. Skops maksā dubultā. Valsts ākstās ar to dubulto klājumu. Būtu labāk uz ceļiem uzklājuši asfaltu un miers! Riktīgi utu p...sēji!
22.03.2021 18:38
īpaši stulbs
 Nu, lūk, atkal viens līdz šim nerisināts jautājums atklājies! Izrādās, ka ne tikai asfalta biezums ir jāmēra, bet arī emulsijas daudzums un kvalitāte jāpārbauda! Kur skatās būvuzraugi? Rādās, ka Saeimai atkal būs jālauza galvas lai veiktu grozījumus likumos. Nav miera un nebūs.
22.03.2021 18:40
*Vietējais
 Gan uz ceļiem,gan tepat pilsētas ielās defektiem parādīties palīdzēja lielais sals,kāda iepriekšējos gados vienkārši nebija.Tur,kur ceļiem,ielām nav normāla pamata,sals izcilāja esošos pamatus,no kurienes plaisas asfaltā un citas ķibeles.Ja vēl ceļu būves materiāli no ekonomklases ,savādāk nevar būt.
22.03.2021 18:41
*Jefiņš
 Jāgatavo stutes, zāģeri lai sazāģē stutmalku un lieta darīta.
22.03.2021 19:25
*Viesis -> *Jefiņš
 Ko tu taisies stutēt?
22.03.2021 19:38
*Viesis
  JL runāt norunāja, bet neparādīja brāķa ceļus. Tie vienkārši ir drausmīgi!
22.03.2021 19:42
*Janka
 Ošu un Kalna darbs?
22.03.2021 21:53
*Vispār
 Ceļi var teikt ir katras valsts vizītkarte.Tie,kuri ir braukuši kaut vai tepat uz Igauniju,uz Lietuvu ir redzējuši,ka tūlīt aiz robežas,lielākā daļa kaimiņu ceļi ir daudz labākā stāvoklī.ceļmalas izkoptas.Šajās kaimiņvalstīs vispār ir palicis maz ceļu ar grants segumu,izņemot mazos vietējās nozīmes ceļus.Tādus nopietnus ceļus,kā teiksim ceļu uz Dunavu,ceļu no Zasas uz Ilūkstes bez asfalta seguma noteikti neatrast.Tas tikai liecina par to,ja valsts grib,tad arī var.
22.03.2021 23:15
*zinātājs -> *Vispār
 Cik man zināms, tad Lietuvas un Igaunijas ceļu būvētāji regulāri piedalās iepirkuma konkursos par ceļu būvi Latvijā, bet nezin kāpēc nekad nevar uzvarēt. Tā kā nemaz tik labā kvalitātē viņi nestrādā. Ja nezini, nerunā.
23.03.2021 08:24
*Viesis -> *zinātājs
  Tu ļoti labi zini,ka uzvar vietējie deputāti. 😎 ir kvalitāte vai nav, poh!
23.03.2021 08:44
*murgs
 un ko brīnīties? letākie materiāli, nekvalificēti darbinieki.... šefiem krutas algas...
viss kā vienmēr...
23.03.2021 10:16
*murgs
 no kurienes tad firmu īpašniekiem tādi īpašumi un autiņi pašiem un bērniem - par konkursu naudām ko noraksta objektu izdevumos! VID-ā ir jāstrādā praktizējošiem grāmatvežiem - tie visu zina! :) :)
visi jau to zina...
23.03.2021 10:27
Piedalīties diskusijā:
Vārds:
Adresāts:
Visual CAPTCHA
Ievadiet drošības kodu: *





  Copyright © jekabpilslaiks.lv 2005-2021.g.
Mājas lapu izstrāde. 2005.g. (support@jekabpilslaiks.lv)


Portālā jekabpilslaiks.lv publicētie materiāli ir aizsargāti saskaņā ar Latvijas Republikas Autortiesību likumu. Jebkura jekabpilslaiks.lv publicēto materiālu kopēšana, modificēšana, uzglabāšana, arhivēšana un pilnīga vai daļēja publiskošana bez SIA “Vidusdaugavas televīzija” rakstiskas atļaujas ir kategoriski aizliegta.
Ja netiek ievēroti augstāk minētie noteikumi, tiek uzskatīts, ka ir pārkāptas autora tiesības un atkarībā no pārkāpuma rakstura vai sekām pārkāpējs saucams pie likumā noteiktās administratīvās vai kriminālās atbildības.

Komentārus, ierosinājumus un jautājumus sūtiet uz adresi redakcija@jekabpilslaiks.lv

Publicētie materiāli ne vienmēr saskan ar redakcijas viedokli. Par rakstos publicēto materiālu saturu atbild raksta autors. Redakcija neatbild par lietotāju komentāriem, forumā ievietotajiem ziņojumiem. Par reklāmas materiālu un sludinājumu saturu atbild to iesniedzējs.
Atslēgvārdi: Jēkabpils, Jēkabpils ziņas, Jēkabpils rajons, jaunumi, forums, sludinājumi, foto galerija, reklāma.
Lapas apstrādes laiks: 0.00842 sek.

Cienījamais lietotājs, Jekabpilslaiks.lv izmanto sīkfailus lai uzlabotu vispārējo pakalpojumu kvalitāti. Turpinot lietot portālu, jūs apliecināt, ka piekrītat mūsu Privātuma politikai, kā ari sīkdatņu izmantošanai. Es saprotu