Veicot ikdienas darbus sava tēva būvētajā vasarnīcā, līvāniete Rita Semeiko joprojām ir šokā par attieksmi, ar kādu Jēkabpils reģionālās slimnīcas Uzņemšanas nodaļā saskārusies gan pati, gan viņas tēvs neilgi pirms nāves. Tagad Rita savu tēvu jau apglabājusi. Lai gan Reanimācijas darbinieki darīja visu, lai palīdzētu, 90 gadus vecā sirmgalvja veselības stāvoklis bija pārāk smags. Rita pauž sašutumu par to, ka Uzņemšanas nodaļā sākumā bijusi ilga gaidīšana, bet pēc tam skaļa bļaušana no ārsta puses.
Tajā pašā telpā ieveda sievieti reibumā, stāsta Rita Semeiko. Pie viņas uzreiz pieskrēja vīrietis. Es gan nesapratu, ka tas ir ārsts, jo viņš bija melnā džemperī un melnās biksēs, bez halāta. Viņš sāka ar viņu runāt, parunājās un izgāja laukā. Tad man zvanīja draudzene, mēs sākām runāt pa telefonu. Es teicu, ka tēvam neviens nepievērš uzmanību un ka tai iereibušai personai uzreiz pieskrēja klāt. Tad tas dežūrārsts pieskrēja man klāt un sāka aurot, kā es atļaujos kaut ko tādu runāt, ka tā sieviete ir citas kategorijas, bet mēs esam citas kategorijas. Mūžā uz mani neviens tā nebija aurojis. Es teicu, ka es nesaprotu neko no kategorijām, ka mēs esam klienti un ka viņam nav tiesību uz mani tā kliegt, bet viņš turpināja aurot un teica, ka viņam ir tiesības uz manis tā kliegt. Un tas viss notika mana tēva klātbūtnē. Dažas stundas pirms nāves viņam bija jāklausās, kā uz viņa meitu kliedz tas cilvēks, pie kura es viņu atvedu, lai viņš atvieglo viņa ciešanas.
Jēkabpils reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētāja Margarita Meļņikova uzsver, ka slimnīcas jaunā valde, kas darbu sāka pirms nepilniem diviem mēnešiem, apņēmusies izpētīt katru šādu gadījumu, un arī par konkrēto situāciju šobrīd tiek vākta informācija un aptaujāti visi iesaistītie. Protams, nav pieļaujama ārstu vai cita medicīniskā personāla rupja attieksme pret pacientiem, saka Margarita Meļņikova. Es cenšos katru gadījumu izrunāt ar personālu. Tāpat mēs plānojam veikt pārrunas visu ārstu un iesaistītā personāla sastāvā par katru klīnisko gadījumu, lai mēs varētu paskatīties, ko mēs varējām darīt citādāk.
Atbildot uz jautājumu par gaidīšanu, slimnīcas vadība uzsver, ka tukši Uzņemšanas nodaļas gaiteņi nenozīmē, ka nodaļai nav pacientu, jo ārsti klientus izmeklē kabinetos, tātad bieži vien jāgaida ir tādēļ, ka ārsti apkalpo citus pacientus. Tāpat laiks Uzņemšanas nodaļā ievelkas, kamēr tiek gaidīti analīžu un citu pārbaužu rezultāti. Savukārt tas, kurš pacients nodaļā tiek apkalpots vispirms, tiek izlemts, ņemot vērā veselības stāvokli. Visi pacienti ir vienlīdzīgā stāvoklī, skaidro Margarita Meļņikova. Tās prioritātes, vai cilvēks ir ātrāk apskatāms vai vēlāk, izšķir tikai un vienīgi veselības stāvokļa smagums konkrētā brīdī. Tur nav ne vecuma, ne kādas citas subjektīvas pazīmes.
Lai pacienti un viņu tuvinieki labāk izprastu, pēc kādiem kritērijiem tiek izlemts, kurš Uzņemšanas nodaļas klients tiek apskatīts vispirms, slimnīcas valde plāno tuvākajā laikā izstrādāt infografiku, kurā šie kritēriji būtu uzskatāmi atainoti.
To, vai Ritas Semeiko tēva gadījumā Uzņemšanas nodaļas ārstniecības personāls nav pieļāvis kādu kļūdu, Jēkabpils reģionālās slimnīcas valde vēl nevar pateikt, bet sola to skaidrot. Valdes priekšsēdētāja Margarita Meļņikova vēl tikai piebilst, ka dokumenti liecina, ka Ritas Semeiko tēvs Uzņemšanas nodaļā pirmo reizi esot apskatīts 30 minūtes pēc ievešanas, savukārt pēc tam esot gaidīti analīžu rezultāti, tādēļ arī ievešana Reanimācijā esot aizkavējusies. Rita Semeiko uzsver, ka Reanimācijas darbinieku attieksme esot bijusi ļoti laba: Gribu pateikties Reanimācijas nodaļas darbiniekiem, jo tur patiešām visi strādā ļoti profesionāli. Kad es no rīta piezvanīju, viņi man teica, ka jābrauc atvadīties. Viņi bija ļoti laipni un atsaucīgi, ielaida mūs iekšā ar priesteri, tēva aprūpētāju un dēlu. Tur es tiešām jutu, ka esam mediķu aprūpē.
Tikmēr par Uzņemšanas nodaļas ārsta attieksmi Rita joprojām nevar nomierināties. Viņa teic, ka varētu to visu arī aizmirst, bet viņa nevēlas klusēt to cilvēku dēļ, kuri slimnīcā nonāks nākotnē.
Man arī ir gadījies satikties ar tādu situāciju. Arī ļoti kritiskā stāvokli atvedu savu tēvu uzņemšanā. Un gaidījām 4. !! stundas, kamēr atnāks dežurējošais ārsts. Es jau caur logu redzēju, ka nāk ārsts, jo man atļāva būt kopā ar tēvu intensīvajā nodaļa, bet tik un tā nevarējam ārstu sagaidīt. Kad es izgāju un pienācu pie lodziņa-ārsts sēdējā un stāstīja anekdotes, ieraugot mani, māsiņa pateicā-Dākter!!! Tad viņš atnāca pie mums< pat neatvainojas, tā, ka ne kas nenotika. Diemžēl, tā ir...
Patiešām ir nepieciešama redzama informācija, pēc kādiem noteikumiem un kritērijiem pacientus apkalpo, citādi tuviniekiem šķiet, ka pacientus šķiro ′′pēc deguniem′′′.Bet, nu kliegšana nav pieļaujama nevienā darba vietā - ne no darbinieku, ne klientu puses! Varbūt vajag speciālus kursus, kur darbiniekus apmāca psihologs, kā prast kontrolēt savas emocijas un visu skaidrot mierīgi, ar neitrālu sejas izteiksmi.
Uzņemšana vienmēr bijusi pretīga...
Atvedu māti uz uzņemšanu un sēžam gaidam, kad mums pievērsīsies...paiet stunda (te pat nav runa par kaut kādām analīžu gaidīšanām, bet par pirmo kontaktu)
Ārsts atnāca arī protams pēc stundas un nemaz nepievērsās.
Es gan varu tikai pateikt paldies par ārstu profesionalitāti un arī ātru reaģēšanu. Pusstundas laikā tika veiktas gan analīzes, gan sonogrāfija, pēc 35 minūtem jau biju nodaļā pie sistēmas. Paldies ķirurgijas nodaļai īpaši.
Būsim reāli, vajadzēja atļaut tēvam mājās, tuvinieku lokā atvadīties no piederīgajiem un dzīves!
Palasiet internetā: miljonāri mirst savās mājās un nevis slimnīcās. Nu nedzīvos tēvs Saules mūžu.
Ja slima bija jauna sieviete, tad vienalga skaidrā vai dzērusi, bet ir izglābjama.
Nav valsts nauda jātērē mirstošajiem....
Runa iet par to, ka ja cilvēks tiek atvests kritiskā stāvoklī, tad nekavējoties ir jāsniedz palīdzība, nevis stundām jāgaida pusmirušam ārsts. Kā ārzemju filmās rāda, kā pacientu atved, momentā apkārt bars dakteru, palīgu un viss notiek. Pie mums ne par velti pie slimnīcas ir kapi un rituāls. Baisa vieta tajā Jēkabpils galā.
Tas filmās :)
Bet reālajā dzīvē vecus mirstošus cilvēkus neviens uz slimnīcu neved nomirt. Visi mirst mājās, savā gultā uz radu rokām...
Ja jau visus varētu izglābt, tad neviens un nekad vispār nemirtu?
Kā zināt- ja saslimsti- jābrauc uz slimnīcu, vai jāguļ mājās un jāgaida, kad mirsi ? Tādi gudrinieki.... Ja būtu klausījusi kādu Jēkabpils slimnīcas dakteri, kura, kad izrakstīja mammu no slimnīcas nomiršanai, uz manu paziņojumu, ka vedīšu uz Rīgu, teica "ja gribat nomierināt savu sirdsapziņu- vediet", mammai nebūtu doti vēl 3 gadi dzīves. Lūk tā.
Cik skaitās vecs, kad ir jāmirst? Ja cilvēkam ir 85 un uznākusi krīze, tad viņam ir jāļauj mirt uz radu, savējo rokām? Varbūt viņu var glābt krīzē un viņš nodzīvos vēl līdz 95. Debīlisms, kas tagad pie mums Latvijā darās ar medicīnu.
Nesmukums ir sanācis, neatkarīgi kurš pie vainas. Kara ārsti pirmo glābj viegli ievainoto, pēc tam tikai smagi ievainotos, te būs noticis kaut kas līdzīgs, ja pārstāsts atbilst īstenībai.
Kāpēc priekšniece izliekas par nodīrātu zosi un neminēja, kas konkrēti bija tas kroplis melnā džemperī, kas vēl auroja(!) uz ar ātrajiem atvestu pacientu no Līvāniem?
Rita Semeiko no Līvāniem pauž sašutumu par to, ka Jēkabpils slimnīcas Uzņemšanas nodaļā sākumā bijusi ilga gaidīšana, bet pēc tam skaļa bļaušana(!) no ārsta puses.
Tas sākās tā ...pa telefonu Semeiko kundze no Līvāniem teicu, ka tēvam Jēkabpils slimnīcas uzņemšanā neviens nepievērš uzmanību un ka tai iereibušai personai, kuru atveda pēc(!) viņas tēva, uzreiz pieskrēja klāt. Tad tas dežūrārsts pieskrēja man klāt un sāka aurot(!), kā es atļaujos kaut ko tādu runāt, ka tā sieviete ir citas kategorijas, bet mēs esam citas kategorijas. Mūžā uz mani neviens tā nebija aurojis. Es teicu, ka es nesaprotu neko no kategorijām, ka mēs esam klienti un ka viņam nav tiesību uz mani tā kliegt, bet viņš turpināja aurot un teica, ka viņam ir tiesības uz manis tā kliegt. Un tas viss notika mana tēva klātbūtnē. Dažas stundas pirms nāves viņam bija jāklausās, kā uz viņa meitu kliedz tas cilvēks, pie kura es viņu atvedu, lai viņš atvieglo viņa ciešanas.
Rita Semeiko uzsver, ka Reanimācijas darbinieku attieksme esot bijusi ļoti laba: Gribu pateikties Reanimācijas nodaļas darbiniekiem, jo tur patiešām visi strādā ļoti profesionāli. Kad es no rīta piezvanīju, viņi man teica, ka jābrauc atvadīties. Viņi bija ļoti laipni un atsaucīgi, ielaida mūs iekšā ar priesteri, tēva aprūpētāju un dēlu. Tur es tiešām jutu, ka esam mediķu aprūpē.
............................ ..............
Augstas klases profesionāļi Reanimācijas nodaļā valdes priekšsēdētājai un valdē atbildīgajam par ārstniecību arī nav zināmi? Iepriekšējās valdes laikā nostaigāja ar saliktām rokām baltā virsvalka kabatās, izliekoties par mironi un tas tā turpinās? Vai pēc 1`+ gada atrašanās slimnīcā un algas saņemšanas beidzot būtu jāiepazīstina ar reanimācijas nodaļas personālu?
Liela daļa ārstu šeit sadomājušies, ka ir nez kādi kungi. Attieksme dažreiz zem katras kritikas. Nav pacients vainīgs, ka slodze par lielu vai alga par mazu.
Vispār jau bieži ārstiem "pieraksta" gan teikto, gan attieksmi, gan vēl ko, bet beigās izrādās, ka runāja sanitārs, garderobiste, apkopēja, un, labākajā gadījumā, māsiņa...
Kāpēc neveda uz Daugavpili?
Skolotāja Rita Semeiko ir Līvānos labi pazīstama persona, jo nodarbojas ar labdarību un citiem labiem darbiem! Jebkurš būtu aizvedis tēvu uz Daugavpils slimnīcu. Tur jau no padlaikiem uzņemšanā labi atstrādāts darbs.
Līdzjūtība!
Būtu vēl da vienai pensijai davilcis?
Tas, ka "salda mēle" nenozīmē, ka profesionāli strāā.
Un vai mācītāju, dēlu uc radus bija jāved uz slimnīcu? To lietu varēja daudz sirsmīgāk organizēt mājās.
Ārsts strādā, bet tante skaļi viņu aprunā. Tas bija normāli? Ko nozīmē ilgi? 30 min nav ilgi, ja kas.
Ja ārsts būtu skrējis pie vecīša, viņš tāpat nebūtu dzīvojis ilgāk.
Ko nu laid šķidru! Tava pakaļa tobrīd nebija uzņemšanā!
Cik jābūt debīlam pastalniekam, lai attaisnotu nolaidību! Xui jestj, no mazgov ņet!
Vismaz pēdējos 20 gadus nekādi neizdodas ieviest kārtību uzņemšanā! Tad trekna mamzele būdā tipa medmāsa skaitās nespēj izkustēties lai pasauktu ārstu.
Ņirdzīga attieksme pret pacienu vien liecina, ka izvēlējies nepareizu profesiju. To jau sāk runāt visaugstākā valsts līmenī. Varu iedomāties kā jutās reanimācijas nodaļā, kad viss bija jau sagatavots, beidzot ar tik lielu nokavēšanos pie viņiem iegrūda pacientu no Līvāniem...
Nevar jau zināt, vai ārstā nav iemiesojies dēmons. Tas zina, ka Rita Semeiko pārstāv ortodoksālos Līvānu katoļus, bet ārsts savukārt nezina, ka viņa ir ievērojama kaimiņpilsētas aktīviste. Apstākļu sakritība. Tāpat jau Līvānos sabļautu arī uz mūsu Jemeļjanovu un Kvēpiņu, jo turienes mediķi arī nezina, kāds svars viņām ir Jēkabpilī.
Kurš runā, ka 90 gadīgo tēvu nevajadzēja vest uz slimnīcu, bet atstāt mājās, tas neko nezina un ir neglābjams muļķis.
Pat kādam Veselības ministram, kurš gāja pa priekšu, tāpēc noturēja par parasto, bija iespēja izbaudīt nepieklājīgu attieksmi.
Ja cilvēks pēc savas būtības ir cūka, tad no viņa nekādi neiznāks labs ārsts, to reiz teica LV slavenais ārsts, profesors Ilmārs Lazovskis.
Ir izbaudita jekabpils slimnicas uznemsanas nod...viss butu ok...personals dara savu darbu bet ilgi gan sanak tur nogaidit kamer tiek uz.nodalu...nu 5 stundas uznemsanaa ar plausu karsoni...temperaturu...vel ar kunģa asinosanu ir par ilga gaidisana....nu 5 stundas uz kusetes ....nestaigajosam pacientam ir par ilga gaidisana...neticas ka analizu rezultati..rengena atbildes jagaida 5 stundas
Valdei vajadzētu atgādināt uzņemšanas nodaļas personālam, kādiem mērķiem viņi vispār sēž tajā nodaļā, citādi jebkuram, kurš tajā iegriežas, ir sajūta, ka traucē medpersonāla atpūtai. Manā praksē ir bijis gadījums, kad, ierodoties uzņemšanā ar bērnu ar astmas saasinājumu, medbrālis mani sūtīja pie ģimenes ārsta. Kad es teicu, ka ģimenes ārsta izrakstītās zāles nepalīdz un ir nepieciešama nopietnāka palīdzība, šis nepakam negribēja izsaukt dežūrējošo ārstu, kamēr es nesāku bārties. Acīmredzot apgrūtināta elpošana viņa skatījumā nav bīstama dzīvībai.
Pie kam medbrālis tādu slēdzienu izdarīja, nepaklausoties bērna plaušas. Lieki piebilst, ka izsauktais ārsts bez minstināšanās mūs ievietoja bērnu nodaļā.
Es neko nesaprotu! Kaitīgais Gvido Liepiņš , kurš dezorganizēja slimnīcas darbu, taču ir padzīts! Jēkabpils slimnīcai nu vajadzēja darboties kā labam Šveices pulkstenim! vai vismaz... kā labam spēļu automātam!!!
Kur bija ārsts, kad Rita runāja pa telefonu? Ja jau viņš dzirdēja sarunu, tad, vai nu bija turpat vai viņa runāja ļooti skaļi. Es pārtraucu darbu, ja pie manis atnākušajam pacientam vai līdznācējam zvana telefons, un gaidu, kad varēšu darbu turpināt. Protams, pieņemšana ievelkas, bet, nu nav iespējams koncentrēties, klausoties citu sarunās.
Nav īsti saprotams, kāpēc ļaudis, kuri reālajā dzīvē paši uzvedas kā diezgan lieli maitas... pēkšņi iedomājas, ka slimnīcas uzņemšanas nodaļā viņus sagaidīs Tā Kunga eņģelis Miha-ēls un viņa asistents Gabri-ēls... .
Nesaprot cilvēki pavisam pašsaprotamas lietas-ja ārsts nav neko ierakstījis, māsa nedrīkst neko ne špricēt, ne tableti dot, ne uz nodaļu nosūtīt. Ārsts tiek izsaukts pa telefonu. Nu i gaidiet. 4 h, nav nekas briesmīgs gaidot. Nav glīti cilvēkus aprunāt, pie tam par izskatu.
Tu biji tā treknā emma stikla būdā, kas muldot otrai zosij par kārtējo pisēju, neredzēji atnākušo/ atvesto slimnieku? Tāpēc muldi, ka 4 stundas sādžas uzņemšanas nodaļā skaitās normāli, a?
Pat Rīgas slimnīcā ātrāk sašķiro pacientus!
Dāmas un kungi, Jēkabpilī nav vienīgā slimnīca Latvijā.
Ja jau uz poliklīniku vai dzemdībām labāk izvēlas Madonu (59 km), tikpat atsaucīgi mediķi ir arī viņu Uzņemšanas nodaļā! Tik pat labus vārdus varu teikt par Aizkraukles slimnīcu (50 km), bet uz turieni labāk doties ar savu transportu. Ja Aizkraukles vai Kokneses cilvēks izsauc ātro palīdzību, tad notiek vizināšanās/ ātrie izbrauc no Jēkabpils uz Aizkraukli un atved pacientu uz Jēkabpils slimnīcu. Tāpēc Aizkraukles cilvēki jau iemanījušies kaut rāpus, bet dodas uz savu Aizkraukles slimnīcu. Tātad katrs pats var izvēlēties uz kurieni vest savu tuvinieku!
Arī Rīgā var gaidīt gan 4, gan 8 stundas. Piemēram, ar pārgrieztu pirkstu var sēdēt un gaidīt pārsiešanu arī 8 stundas.
Kamēr taisa analīzes, kardiogrammu, rentgenu un tad to apraksta arī paiet n-tās stundas. Kāda nozīme kur guļ: uzņemšanā vai terapijā?
Lai med.darbinieki pieliek pie sienas šilti , LĪDZ KĀDAM VECUMAM VAR CERĒT UZ VIŅU LABVĒLĪBU, un kad labāk nemaisīties pa kājām , tik un tā neārstēs, ja arī uzņems...
Visdziļākā līdzjūtība tuviniekiem.
Es vienreiz svētku dienā , pilsētas svētki laikam bija , atklāju ērci piezidusos intīma vieta. Aizbraucu uz uzņemšanu . Tādu ideālu attieksmi no uzņemšanas personāla nebiju gaidījis ! Visas māsiņas sacentās kura to ērci laukā vilks ! Goda vārds nemeloju ! Tā kā uzņemšanas personāls ir uzdevumu augstumos . Nudakteri gan nevienu nesatiku . Uzrakstīja man to , ibu vai citu propenu un brīvs 😉
Izlaidušies, kā teļi. Liepiņš gribēja to mainīt, bet vecie buki "nobadīja" un vecā sistēma rullē tālāk. Iejūtība, līdzjūtība aizmirstas ekstras, ko izmanto pesteļi.
Liepiņš jau nu nebija no tiem cilvēkiem, kas vat iemācīt toleranti un iejūtību. Šo rakstura īpašību šim cilvēkam nekad nav bijis-ļoti augstprātīgs cilvēks. Bet nav jau par ko tādam būt -Kļaviņas ieliktenis.
Gvido Liepiņš un Inna Budovska 1 gada laikā paspēja daudz paveikt. Grāmatbvedībā izanalizējot tēriņus, panāca krietnu samazinājumu iepriekšējās valdes radītajam parādam. Personālam palielināja algas. Dažam varēja nepatikt viņa cīnīšanās par disciplīnu, kas dažam bija svešs jēdziens.Tāpēc nožēlojami bija memļacīgā Krapa uzbraucieni Liepiņam, ja pats nodokļu maksātāju naudu notērē 3 x vairāk.
ne jau Liepiņš ar Budovsku palielināja algas,tas bija Valsts politika.Un viņa cīņa par disciplīnu.....nu ziniet,varbūt bankā tādus noteikumus var pieņemt,bet ne slimnīcā.
ka Tu ļoti priecāsies par liberālu attieksmi pret disciplīnu slimnīcā, ja Tevi pašu reiz atvedīs tajā uzņemšanā. Un vēl - ir ļoti interesanti vērot lielos liberāļus un demokrātus, pašus pie varas nokļuvušus... vai katrs otrais liek saviem padotajiem pārtikt no nervu zālēm vien. Kā būtu ar Tevi?
Portālā jekabpilslaiks.lv publicētie materiāli ir aizsargāti saskaņā ar Latvijas Republikas Autortiesību likumu. Jebkura jekabpilslaiks.lv publicēto materiālu kopēšana, modificēšana, uzglabāšana, arhivēšana un pilnīga vai daļēja publiskošana bez SIA Vidusdaugavas televīzija rakstiskas atļaujas ir kategoriski aizliegta.
Ja netiek ievēroti augstāk minētie noteikumi, tiek uzskatīts, ka ir pārkāptas autora tiesības un atkarībā no pārkāpuma rakstura vai sekām pārkāpējs saucams pie likumā noteiktās administratīvās vai kriminālās atbildības.
Publicētie materiāli ne vienmēr saskan ar redakcijas viedokli. Par rakstos publicēto materiālu saturu atbild raksta autors. Redakcija neatbild par lietotāju komentāriem, forumā ievietotajiem ziņojumiem. Par reklāmas materiālu un sludinājumu saturu atbild to iesniedzējs.
Atslēgvārdi: Jēkabpils, Jēkabpils ziņas, Jēkabpils rajons, jaunumi, forums, sludinājumi, foto galerija, reklāma.
Lapas apstrādes laiks: 0.01168 sek.
Cienījamais lietotājs, Jekabpilslaiks.lv izmanto sīkfailus lai uzlabotu vispārējo pakalpojumu kvalitāti. Turpinot lietot portālu, jūs apliecināt, ka piekrītat mūsu Privātuma politikai, kā ari sīkdatņu izmantošanai. Es saprotu