AUTO NOMA - Jekabpils autocentrs
 
Ziņas Video Forums Kontakti Reklāma RSS Twitter
 Lietotājs Parole Laipni lūdzam Viesis! Reģistrēties »  
+ Ziņas
          Svētki
          Sadzīve
          Izglītība, Kultūra
          Ekonomika
          Pašvaldības ziņas
          Policijas ziņas
          Sports
          Visi
+ Ziņu arhīvs
+ Video
+ Foto galerija
+ Forums
+ Iepazīšanās

Īįėą÷ķī 24.08 Diena
21°C...23°C
R 3-5 m/s

ßńķī 24.08 Vakars
15°C...17°C
R 1-3 m/s

Šodien 24.augustā
vārda dienas svin:

Bērtulis, Boļeslavs

Rītdien:
Patrīcija, Ludvigs, Ivonna, Ludis

Apsveicam!
Saraksts »

Kā vērtējat Līvānu pilsētas svētkus?
Nav viedokļa, jo svētkus neapmeklēju.
49.1%
Ļoti interesanti un labi noorganizēti;
21.8%
Vidēji - varēja būt daudzveidīgākas aktivitātes;
20%
Garlaicīgi;
9.1%

Nobalsojuši: 55
Saraksts »

Ziņas: 26233
Komentāri: 508541
Ziņas forumā: 966
Statistika atjaunota
20.09.2017 08:39
 
Šobrīd portālā: 27 lietotāji

http://www.jekabpils.lv
Mājas lapu izstrāde
Jaunākās ziņas
 
Svinīgi atklāti Jēkabpils autobusu parka jaunie, videi draudzīgie autobusi
Pievienots: 29.05.2019 13:55

» Versija izdrukai

rsz_autobusi.jpg
Jēkabpils autobusu parks jau pirms vairākiem mēnešiem saņēma ar Eiropas Savienības fonda atbalstu iegādātos videi draudzīgos pasažieru autobusus, kas darbināmi ar saspiesto dabasgāzi. Tagad beigusies dokumentu saskaņošana, un nupat jaunie autobusi svinīgi atklāti.
    
    Ar jaunajiem autobusiem Jēkabpils autobusu parku sveica gan Jēkabpils pilsētas domes vadība, gan pārstāvji no apkārtējo novadu pašvaldībām, kā arī citi atbalstītāji un sadarbības partneri. Klātesošie uzsvēra, ka Jēkabpils autobusu parks ir celmlauzis pasažieru pārvadāšanā ar autobusiem, kas darbināmi ar saspiesto dabasgāzi. Pēc svinīgajām uzrunām visi devās iesvētīt jaunos autobusus.
    
    SIA “Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis uzsver, ka autobusi, kas iegādāti ar Eiropas Savienības fonda finansējumu 1,1 miljona eiro apmērā un ar autobusu parka līdzfinansējumu 300 tūkstošu eiro apmērā, ir pilnīgi jauni: “Iepriekšējā pieredze mums bija tāda, ka mēs autobusus pirkām lietotus, aptuveni 10 gadus vecus, savukārt šie ir pilnīgi jauni. Tie aprīkoti ar kondicionieriem un apkures iekārtu, ir dubultie stikli. Autobusi paredzēti cilvēku ar invaliditāti pārvadāšanai. Sēdvietas ir 33, bet kopā pasažieru vietas autobusā ir 74.”
    
    Katrs autobuss aprīkots ar četrām video novērošanas kamerām, kas uzstādītas ar mērķi kontrolēt kārtību autobusā. Viena kamera pavērsta pret šoferi, otra – pret ceļu, divas – pret salonu. Komforts nodrošināts gan pasažieriem, gan šoferiem, kuriem ir sēdekļi ar pneimatisko atsperojumu un pagalvi, roku balstiem un trīs punktu drošības jostu, kā arī telemātikas sistēma, kas ļaus analizēt autobusu vadītāju braukšanas stilu. Pēteris Kveders, kuram bija iespēja doties pirmajā reisā ar vienu no jaunajiem autobusiem, uzsver, ka jaunie transportlīdzekļi ir krietni ērtāki, tāpat padomāts arī par drošību. Šoferiem gan tas nozīmē arī jaunus pienākumus. “Katru rītu, lai izbrauktu, mums jāpūš alkometrā,” stāsta šoferis. “Bez tā nevar iztikt. Kamēr neesi iepūtis, autobusu nevar iedarbināt. Ja autobuss stāv ilgāk par 15 minūtēm, tad atkal jāpūš alkometrā.”
    
    Par godu pirmajam reisam Jēkabpils pilsētas pašvaldība ar simboliskām dāvanām sveica pirmos autobusa pasažierus. Norēķināšanās par braucienu notiek caur lodziņu, jo šofera vietu no pārējā autobusa salona atdala stikla siena. Iedzīvotāji pozitīvi vērtē jaunos transportlīdzekļus. “Ļoti labi, tas ir ļoti patīkami,” saka pirmā pasažiere Valentīna.
    
    Pasažieru ērtībai katrs autobuss ir aprīkots ar tablo, kurā parādās pieturvietu nosaukumi. Drīzumā autobusos sāks darboties arī audio iekārta, kas ļaus autobusu pieturvietu nosaukumus atskaņot audio formātā. Pirmajā reisā jauno transportlīdzekli izmēģināja arī cilvēks ratiņkrēslā – Valdis Strods. Šoferiem, redzot pieturā cilvēku ratiņkrēslā, ir pienākums izkāpt no autobusa un nolaist trapu, kā arī palīdzēt cilvēkam tikt iekšā autobusā un piesprādzēties. “Nav nekādas vainas,” saka Valdis Strods. “Šoferim ir jākāpj ārā, lai taisītu vaļā, gan jau arī palīdzēt iebraukt, ja cilvēks būs viens pats. Iekšā ir ērti, bet es jau redzu, ko vajadzētu uzlabot. Kaut gan esi piesprādzēts, mašīna tevi šūpo, tādēļ jāturas pie roktura, bet šeit roka ļoti augstu jāceļ. Te derētu tādas ādas iekaramās siksnas.”
    
    Sākot ar 1.jūniju, septiņi jaunie, ar saspiesto dabasgāzi darbināmie autobusi kursēs visos Jēkabpils pilsētas maršrutos.
    
    Sandra Paegļkalne
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
 


Komentāru skaits: 15
Apspriežam tēmu:
*Jefiņš
 Šķiet par visu padomāts, bet kādas ērtības būs braucot no kroga māja′?
29.05.2019 17:43
*Neķītrais masāžists
 Skatos video un laikam tādā pat veidā Kraps kādreiz pslacīja spēļu automātus, bet citi iedomājās, ka apmīza. :DDD
29.05.2019 19:40
īpaši stulbs
 Ja jau tik visiem draudzīgi, tad arī draudzīgākas biļetes jāievieš. Tad arī pasažieri uzreiz būs draudzīgāki.
29.05.2019 20:20
*ĶĒMS
 Lieliski, sen iecerētā ideja pilnveidojas - Jēkabpils kļūst modernāka.
29.05.2019 21:04
*noskatījos video
  Pabērzs ieradies džinsā, kamēr visi citi sapucējušies. Kur tik skābi ģīmji svinīgajā daļā? Daudziem cilvēkiem ir jāstāv kājās, jo nepietiek vietas. Cerams, ka Kraps savedīs kārtībā Jēkabpils ielas, lai īsā laikā nesasistu lupatās jaunos autobusus.
29.05.2019 21:26
*Hhh
 Kārtējo reizi mazs autobuss. Kura isti nevar apsēsties. Vai tiešām jāpērk lielā pilsēta mini autobusi. Ja daudz braucēju, pilnīgi min nost. Nav vietas. Jau dzeltenie autobudi kā spoki brauc pa pilsētu. Lietus arā list, autobusa pil iekšā
29.05.2019 22:31
*Piektais maršruts
  Tikai Jēkabpilī 40 gadus vecu PSRS tehnoloģiju sauc par jaunu! Pat RAF mikroautobusus 80-desmitajos gados ražoja ar dabas gāzes degvielas sistēmu, nerunājot par ZIL uun GAZ kravas automašīnām un LAZ autobusiem (kuriem baloni atradās uz jumta)! Toreiz gan mūsu pilsētā tos balonus cantās ātri nomontēt , jo Jēkabpilī tos īsti nebija kur uzpildīt, tāpēc automašinas turpināja ekspluatēt ar benzīnu. Rīgā vēl tagad ir saglabājušās dabas gazes uzpildes staciju būves, kuras bija paredzētas auto uzpildei ar dabas gāzi.
Ar dabas gāzi darbināmais transports toreiz izzuda, jo metāna uzglabāšanai izmantotie baloni bija smagi, sprādzien bīstami utt. Kravas automašīnām bija samazinata celtspēja, bet galvenais iemesls bija tas, ka metāna patēriņš uz 100 km. nobrauktā ceļa bija būtiski lielāks par sašķidrinātās naftas gāzes vai benzīna patēriņu (pēdējās divas degvielas joprojām izmanto).
Eiropas pilsētās pašlaik lielākoties pāriet uz elektroautobusiem. Arī Ogrē autokonstruktors A. Dambis ir konstruējis autobusu, kurš ar 10 min uzlādi var braukt vairāk kā stundu līdz 100 km. garā distancē. Jēkabpils pilsētā visi pilsētas autobusu maršruti iekļaujas šajos parametros. Kāpēc Jēkabpils neaizvēlas perspektīvu tehnoloģiju, ražotu Latvijā? Iespējams tāpēc, ka JAP joprojām pērk autobusus lai remontētu , bet ne lai brauktu un apkalpotu pasažierus, domātu par to ērtībām, vidi utt.
Jēkabpils autobusi ir aprīkoti, kā Rīgas autobusi un trolejbusi 15 gadus atpakaļ. Ir skumji, ka šo mūsu atpalicību
29.05.2019 22:36
*:))) -> *Piektais maršruts
 Ar RAF autobusiem bija problēmas, jo karstā vasarā finiera virsbūve izkalta, naglas izbira un šoferi nespēja vien tos pārnaglot.DDD Faktiski skaitījās saskrūvēti ar koka skrūvēm, bet tās bija iesistas ar āmuru.DDD
29.05.2019 22:42
*Piektais maršruts
  pasniedz kā lielu soli nakotnē.
Vai atbilde neslēpjas Virši-A monopolā uz šo autobusu uzpildi? Izskatās ka šis būs Jēkabpils OIK.

P.S Krapa strūkla (šampanieša) gan iespaidīga! Kā teica tēvocis Koļa: " Iemaņas nevar nodzert".
29.05.2019 22:45
*Piektais maršruts -> *:)))
  Protams, bija daudz brāķa un tikai katra trešā mašina nobrauca no konveijera pašas spēkiem ( ir iznācis piedalīties šo a/m ražosanā)utt. Saplāksni gan izmantoja tikai RAF pasažieru salona grīdai, citur bija metals. Jā un šo grīdu apšūšanai ar linoleju arī izmantoja koka skrūves ( samorezus), tā ka tev ir zināma taisnība.
29.05.2019 22:53
*Viesis
 Autobusu parka priekšnieks nu gan ir labi nobarojies...Laikam smags darbs, ka tik daudz jāēd?
30.05.2019 00:16
*Inga
 Šoferis Pēteris ir ļoti patīkams cilvēks, laipns, akurāts,precīzs.
30.05.2019 06:46
*;))) -> *Piektais maršruts
 Dabas (arī propāna) gāzes izmantošana benzīna vai dīzeļdegvielas vietā nav nekas jauns un to izmantoja daudzās industriāli attīstītajās valstīs, bet plašu-masveida pielietojumu neguva, jo nafta toreiz bija lēta , arī PSRS benzīns maksāja 7kap/l. Dabas piesārņojuma problēma vēl tik asa nebija. Tagad jau sāk izmantot ūdeņradi,kas, iespējams, kļūs par nākotnes degvielu.
30.05.2019 07:38
*zinātājs
 Jaunajiem autobusiem nav tik labs uzrāviens, bet , kad ieskrienas, tad ātrumu tur. Dabai nekā draudzīga nav. Ja motorus darbinātu ar šķeldu, tad gan, bet uzrāviens būtu vēl mazāks.
30.05.2019 08:33
*Viesis
 Aizvediet savus bērnus sestdien, 1.jūnijā uz Sēlpili, kur 14:00-16:00 īru tinkeru zirgu fermā varēs apskatīties zirgus, uzzināt šo zirgu izcelsmes vēsturi, vizināties zirga mugurā, baudīt zupu. Pasākums BEZMAKSAS. Zirgu ferma atrodas tieši blakus bāreņu namam Līkumi jeb kā tagad sauc "Ģimenes atbalsts centrs Saulstari".
30.05.2019 13:13
Piedalīties diskusijā:
Vārds:
Adresāts:
Visual CAPTCHA
Ievadiet drošības kodu: *





  Copyright © jekabpilslaiks.lv 2005-2019.g.
Mājas lapu izstrāde. 2005.g. (support@jekabpilslaiks.lv)


Portālā jekabpilslaiks.lv publicētie materiāli ir aizsargāti saskaņā ar Latvijas Republikas Autortiesību likumu. Jebkura jekabpilslaiks.lv publicēto materiālu kopēšana, modificēšana, uzglabāšana, arhivēšana un pilnīga vai daļēja publiskošana bez SIA “Vidusdaugavas televīzija” rakstiskas atļaujas ir kategoriski aizliegta.
Ja netiek ievēroti augstāk minētie noteikumi, tiek uzskatīts, ka ir pārkāptas autora tiesības un atkarībā no pārkāpuma rakstura vai sekām pārkāpējs saucams pie likumā noteiktās administratīvās vai kriminālās atbildības.

Komentārus, ierosinājumus un jautājumus sūtiet uz adresi redakcija@jekabpilslaiks.lv

Publicētie materiāli ne vienmēr saskan ar redakcijas viedokli. Par rakstos publicēto materiālu saturu atbild raksta autors. Redakcija neatbild par lietotāju komentāriem, forumā ievietotajiem ziņojumiem. Par reklāmas materiālu un sludinājumu saturu atbild to iesniedzējs.
Atslēgvārdi: Jēkabpils, Jēkabpils ziņas, Jēkabpils rajons, jaunumi, forums, sludinājumi, foto galerija, reklāma.
Lapas apstrādes laiks: 0.00794 sek.

Cienījamais lietotājs, Jekabpilslaiks.lv izmanto sīkfailus lai uzlabotu vispārējo pakalpojumu kvalitāti. Turpinot lietot portālu, jūs apliecināt, ka piekrītat mūsu Privātuma politikai, kā ari sīkdatņu izmantošanai. Es saprotu