Autoviss Rezerves dalu veikals.
 
Ziņas Video Forums Kontakti Reklāma RSS Twitter
 Lietotājs Parole Laipni lūdzam Viesis! Reģistrēties »  
+ Ziņas
          Svētki
          Sadzīve
          Izglītība, Kultūra
          Ekonomika
          Pašvaldības ziņas
          Policijas ziņas
          Sports
          Visi
+ Ziņu arhīvs
+ Video
+ Foto galerija
+ Forums
+ Iepazīšanās

ßńķī 18.08 Vakars
19°C...21°C
DA 1-3 m/s

ßńķī 19.08 Nakts
17°C...19°C
DA 2-4 m/s

Šodien 18.augustā
vārda dienas svin:

Liene, Liena, Helēna, Elena, Ellena

Rītdien:
Melānija, Imanta

Apsveicam!
Saraksts »

Kā vērtējat ieceri Brīvības ielas un Neretas ielas satiksmes apļa vidū uzstādīt vides objektu "Sidraba ābele" (Ziņa portālā publicēta 11.07.2017.)?
Apļu dekorēšanas vietā labāk ieguldīt līdzekļus svarīgāku jautājumu risināšanā.
47.8%
Vides objekta vietā labāk apļa vidū iestādīt kādu skaistu koku vai košumkrūmus;
24.6%
Nepatīk iecerētais variants, bet kaut kādu vides objektu tur noteikti vajag;
18.8%
Pozitīvi, man patīk;
8.7%

Nobalsojuši: 69
Saraksts »

Ziņas: 25843
Komentāri: 504415
Ziņas forumā: 966
Statistika atjaunota
01.07.2017 01:38
 
Šobrīd portālā: 42 lietotāji

http://www.jekabpils.lv
Mājas lapu izstrāde
Jaunākās ziņas
 
Jēkabpilī norit seminārs par veloinfrastruktūru
Pievienots: 09.08.2017 17:01

» Versija izdrukai

rsz_velo.jpg
Šodien Jēkabpils Tautas nama Baltajā zālē noritēja izglītojošs seminārs un apmācības, ko organizēja pilsētas pašvaldība, sadarbojoties ar biedrību “Latvijas Riteņbraucēju apvienību” un Valsts Akciju Sabiedrību “Latvijas Valsts ceļi”. Semināra mērķis bija skaidrot un informēt par jaunākajām pasaules tendencēm pilsētvides veidošanas jomā, sevišķi pievēršot uzmanību gājējiem un velosatiksmei. Semināra mērķauditorija bija darbinieki, kuri atbildīgi par lēmumu pieņemšanu pašvaldībās un praktiski strādā ar satiksmes un pilsētvides veidošanas jautājumiem – arhitekti, projektētāji, būvnieki, būvvalžu, komunālo dienestu un pašvaldības policijas darbinieki, kā arī citi interesenti.
    
    Semināra apmeklētājs Ainārs Gulbinskis izteica savu skatījumu:“Es domāju, ka veloinfrastruktūra, kas ir šobrīd, ir ļoti sliktā stāvoklī. Protams, ielu platumi atļauj dažās vietās pārvietoties ar velosipēdu, bet attiecīgi tas nav norādīts ar ceļazīmēm. Varbūt ir kādi marķējumi uz ceļiem, bet tas arī ir viss. Manuprāt, pēc iespējas ātrāk būtu jāpiemēro tās vietas, kur ir lielāka cilvēku intensitāte, paplašinot velozonas un atļaujot velosipēdistiem pārvietoties pa braucamo daļu, attiecīgi tās arī iezīmējot. Vēl būtu vēlams palielināt velonovietņu skaitu pilsētā.”
    
    Pēc semināra pirmās daļas notika izbrauciens ar velosipēdiem, kura laikā semināra vadītāji un dalībnieki apskatīja Jēkabpils infrastruktūru. Tika apskatīta Brīvības iela un Pasta iela, dambis, tilts pār Daugavu, Draudzības aleja un Viestura iela. Katrā apskates punktā tika izteikti ierosinājumi no visiem izbrauciena dalībniekiem.
    
    Interesantus ierosinājumus, balstoties uz pasaules pieredzi un apskatot pilsētu, sniedza biedrības “Latvijas Riteņbraucēju apvienība” valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks: “Mērķis ir tāds- likt vietējiem cilvēkiem, pašvaldības cilvēkiem, projektētājiem, plānotājiem, arī privātajiem uzņēmējiem, kas nodarbojas ar ceļu projektēšanu un plānošanas darbiem, un arhitektiem aizdomāties par to, ka pilsētvide var būt arī citādāka. Uz manu jautājumu: “Kur Jēkabpilī ir tas centrs, kur vakarā var aiziet pasēdēt, pastaigāties?” atbilde izrādās- centrālā vieta ir centrālais stāvlaukums. Man jāsaka, ka tā ir pilsēta bez dvēseles. Tās dvēselē ir nevis statujas, strūklaka galdiņi, kafejnīcas, cilvēki, bērni, prieks, smaids un atpūta, bet sirdī ir mašīnas, piesārņojums, troksnis un bailes. Protams, liela daļa jautājumu ir saistīti ar pieejamajiem līdzekļiem. Manā izpratnē svarīgākais jautājums ir tilts, kurš šķērso Daugavu. Abās pusēs dzīvo cilvēki un pārvietojas uz abiem krastiem, bet ērta un laba risinājuma nav. Ērtākais labākais risinājums ir braukt ar mašīnu. Tātad nevajag brīnīties, ka pilsētas centrā vajag milzīgu stāvlaukumu.”
    
    Semināra laikā galvenais gūtais secinājums ir tāds, ka pilsētai nepieciešams izstrādāt velokoncepciju. Tas ir plānošanas dokuments, kurā stratēģiski, pēc aprēķiniem un pēc vajadzības, tiek apkopotas visas vēlmes, tā saprotot, kur nepieciešama veloinfrastruktūras izveide un kādai tai jābūt.
    
    
    
    
    
    
    
    
    
 


Komentāru skaits: 16
Apspriežam tēmu:
*mūlāps
 Nevajag smīdināt ,ka pa Jēkabpils centra šaurajām ieliņām vēl ierīkos celiņus ciskudrillēm.
09.08.2017 17:27
*Viesis
  Dārgie ciskudriļļi ir vecpilsētas laukuma skvērā pie soliņiem. Tur var mīt, kamēr nelabi paliek, un būt drošībā. Ko tur spriest? Lai brauc pa pilsētas ielām, kas viņiem liedz un traucē?
09.08.2017 17:44
*ĶĒMS
 Kā tad bez semināra, visas idejas jāizvērtē zinātniski.
09.08.2017 18:16
īpaši stulbs
 No mūsējiem laikam tikai masāžists ar riteni pa pilsētu braukā. Jāgaida, kādas jaunas atziņas guvis seminārā.
09.08.2017 18:31
*Neķītrais masāžists
 Pilnībā piekrītu čomam Aināram Gulbinskim! :D
09.08.2017 20:06
*Viesis
  Leonīds no 1997 gada saimniekodams bija piemirsis par riteņbraucējiem. Atkal Ragainim uz galvas uzgāza problēmu. Vai tad riteņbraucējiem nav pa kurieni braukt, aļo? Ko tik kuram tik nevajag. Pat sabiedriskās tualetes pilsētā ir aizslēgtas, kur vēl trakāk.
09.08.2017 22:20
*Aicis
 Visiem deputetiem atnemt vajag dargos autinus , lai ar felliem rulle ! Ragaini pirmo ! Vo butu skats ko jekabpils laikam nofilmet :)
10.08.2017 01:54
*zinātājs
 Nav viss tik vienkārši, kā velobraucēji iedomājušies. Ar daudzām iestādēm un privātpersonām būs vajadzīgs saskaņojums.
10.08.2017 09:22
*Andris& -> *zinātājs
 Nu vienkarsi taste ir! Ar riteniiebrauci ragaina masinai purna un viss notiks&
10.08.2017 10:39
*?
 Cik skaisti,Leonīds cik gadus bija pie šprices,neko nedarīja,bet tagad jaunā dome visur vainīga.Vienkārši viņam galīgi gribas atriebties par zaudēto silto vietu.
10.08.2017 12:01
*Trollis JT
 Ja velosipēdisti nevēlas piedalīties velosipēdistu bērēs kā galvenā persona... ir jāgādā par to, lai velosipēdists būtu pamanāms. Velosipēdistam zemessargu aizsarg-krāsas uniformā ir daudz lielākas iespējas palikt nepamanītam... . Arī pašapzinīgie velo - sportisti tumši zilos un melnos kostīmos ir pamanāmi ar lielu poiepūli. Protams , protams - jums ir j-u-r-i-d-i-s-k-i taisnība, kā vienmēr velosipēdistiem. Bet, kad jūs kopā ar savām tiesībām gulēsiet dēļu kastē , juridiskā taisnība būs vājš mierinājums jūsu tuviniekiem... . Bet, kā jau teicu - nekā personīga.
10.08.2017 12:22
*nu nevajag -> *Aicis
 Nu Ragainim jau nu nebūtu problēmu braukt ar velosipēdu.Viņš ir sportisks čoms,atšķirībā no dažiem citiem...
10.08.2017 16:47
*Neķītrais masāžists -> Aicis
 Ragainis brauc ar veļiku, kad ragi dūņās. :D
10.08.2017 18:04
*Aicis -> *nu nevajag
 Ja nav problemu , lai brauc ar veluku , kota vins ar limuziniem vizinas ?
11.08.2017 12:08
*Viesis
 Seminārs būtu vietā un lietā pirms tilta labošanas darbiem,kad Bebru puses gājēju daļu varētu ierīkot velobraucējiem,regulējot to ar atsevišķiem miniluksoforiem utt
Tagad?
Kas/kad veidos/uzlabos?
Pilsētā,kurā veloinfrastruktūrai būtu jābūt ideālā līmenī,tās vnk nav
12.08.2017 14:51
*Viesis
  Takš ir kaut kādi ceļi, lai tik vālē.
12.08.2017 23:37
Piedalīties diskusijā:
Vārds:
Adresāts:
Visual CAPTCHA
Ievadiet drošības kodu: *





  Copyright © www.jekabpilslaiks.lv 2005-2017.g.
Mājas lapu izstrāde. 2005.g. (support@jekabpilslaiks.lv)

Publikāciju izmantošanas vai citēšanas gadījumā atsauce un hipersaite uz portālu jekabpilslaiks.lv obligāta. Portālā jekabpilslaiks.lv ievietoto video materiālu izmantošana tikai ar SIA "Vidusdaugavas televīzija" rakstisku atļauju.

Komentārus, ierosinājumus un jautājumus sūtiet uz adresi redakcija@jekabpilslaiks.lv

Publicētie materiāli ne vienmēr saskan ar redakcijas viedokli. Par rakstos publicēto materiālu saturu atbild raksta autors. Redakcija neatbild par lietotāju komentāriem, forumā ievietotajiem ziņojumiem. Par reklāmas materiālu un sludinājumu saturu atbild to iesniedzējs.
Atslēgvārdi: Jēkabpils, Jēkabpils ziņas, Jēkabpils rajons, jaunumi, forums, sludinājumi, foto galerija, reklāma.
Lapas apstrādes laiks: 0.00497 sek.