Bernu majina
 
Ziņas Video Forums Kontakti Reklāma RSS Twitter
 Lietotājs Parole Laipni lūdzam Viesis! Reģistrēties »  
+ Ziņas
          Svētki
          Sadzīve
          Izglītība, Kultūra
          Ekonomika
          Pašvaldības ziņas
          Policijas ziņas
          Sports
          Visi
+ Ziņu arhīvs
+ Video
+ Foto galerija
+ Forums
+ Iepazīšanās

Ļąńģóšķī 09.12 Vakars
4°C...6°C
DR 3-5 m/s

Ļąńģóšķī 10.12 Nakts
3°C...5°C
D 3-5 m/s

Šodien 09.decembrī
vārda dienas svin:

Tabita, Sarmīte

Rītdien:
Guna, Judīte

Apsveicam!
Saraksts »

Kā vērtējat, ka Jēkabpilī šogad mākslīga, nevis dabīga Ziemassvētku egle?
Pozitīvi;
45.1%
Negatīvi;
35.3%
Abi varianti vienlīdz labi.
19.6%

Nobalsojuši: 51
Saraksts »

Ziņas: 26233
Komentāri: 508541
Ziņas forumā: 966
Statistika atjaunota
20.09.2017 08:39
 
Šobrīd portālā: 39 lietotāji

http://www.jekabpils.lv
Auto Noma Jēkabpils
Jaunākās ziņas
 
„Daugavas racēji” turpina mēģinājumus panākt savu
Pievienots: 03.02.2015 17:31

» Versija izdrukai

rsz_daugava.jpg
Jēkabpils pilsētas pašvaldība saņēmusi vēstuli no biedrības „Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu konfederācija”, kurā tā lūdz izteikt viedokli par projektu „Daugava – Latvijai”, kas paredz pārvērst Daugavu par kuģojamu ūdens ceļu un vērienīgu elektroenerģijas ražotni. Ideju izbūvēt vairākas jaunas hidroelektrostacijas un izveidot kuģojamu kanālu, kas savienotu Baltijas, Melno un Kaspijas jūru pa Daugavas, Dņepras un Volgas upēm, jau gadiem ilgi virzījusi biedrība „Jaunais Zīda ceļš”. Viens no šīs biedrības pārstāvjiem ir Valērijs Štamers, kurš norādīts kā kontaktpersona arī iepriekšminētajā vēstulē. Lai gan jau pirms vairākiem gadiem pret projektu nostājās liela daļa sabiedrisko organizāciju un arī Satiksmes ministrija nolēma šo ieceri neatbalstīt, idejas autori turpina mēģinājumus panākt savu.
    
    Vēstulē, kas adresēta Jēkabpils pilsētas pašvaldības priekšsēdētājam Leonīdam Salcevičam, biedrība norāda, ka ir iesniegusi Ekonomikas ministrijā likuma projektu „Par projekta „Daugava – Latvijai” pirmsprojektēšanas pasākumu realizācijas nodrošināšanu”, un akcentē: „Ja LR Saeima 2015.gadā līdz 7.maijam varētu pieņemt minēto likuma projektu, tad jau 2018.gadā tiks radītas jaunas, labi apmaksātas vairāk nekā 50 000 darba vietas un papildus ienākumi valsts un pašvaldību budžetos pārsniegs 1 miljardu eiro.”
    
    Likuma projekta anotācijā biedrība „Jaunais zīda ceļš” arī aprakstījusi iespējamo projekta virzību, norādot, ka 2017.gadā varētu notikt Daugavpils, Jēkabpils un Krustpils HES un liellaivu liftu projektēšana, savukārt 2018.gadā varētu tikt veikta šo HES un liftu būvniecība. Anotācijā teikts, ka, ņemot vērā ģeopolitiskās situācijas izmaiņas Ukrainā un Krievijā, biedrība nolēmusi ierosināt tikai projekta pirmā etapa realizēšanu, respektīvi, ūdens ceļa izveidi no Rīgas līdz Vitebskai, uzbūvējot septiņas hidroelektrostacijas.
    
    Jēkabpils pilsētas pašvaldības priekšsēdētājs Leonīds Salcevičs norāda, ka viņu projekts nepārliecina: „Pirmkārt, šīs aktivitātes notiek viļņveidīgi. Tās parādās, tad noplok, tad atkal parādās. Un parādās, sākoties plānošanas periodam, kad tiek atvērti struktūrfondi. Tad parādās: „Dodiet naudu, mēs realizēsim, būs milzīgs pienesums!” Ja tas neizdodas, viņi apklust, piecus gadus nogaida un tad atkal „uzpeld”. Otrkārt, lai arī kāds būtu tas pienesums, lai cik tūkstoši darba vietu, es domāju tā – ja caur mūsu zaļo, skaisto, mīļo Latviju mēs izdzīsim cauri kanālu, tad faktiski Latvijas vairs nebūs. Attīstības un tautsaimniecības komiteja skatīja šo jautājumu un nolēma nesniegt atbalstu. Vēstules saturu neesmu redzējis, to noteikti parakstīja mans vietnieks Krapa kungs, bet Attīstības un tautsaimniecības komiteja pieņēma lēmumu neatbalstīt šo ideju.”
    
    Projekts, ko daudzi sauc par utopiju, vides speciālistu vidū raisa izteikti negatīvas emocijas. Vides aizstāvji uzsver, ka šāda kuģojama kanāla izveide atstātu graujoši negatīvu ietekmi uz Latvijas dabas resursiem. Arī Jēkabpils Latviešu biedrība, kas aktīvi cīnās par Daugavas neaizskaramību, projektu neatbalsta, retoriski vaicājot: vai tad nepietiek jau ar Pļaviņu HES būvniecības radītajām sekām – applūdušo Staburagu un daudzām citām Latvijas dabas ainavām, kas nogrimušas nebūtībā?
    
    Sandra Paegļkalne
    
    
    
    
    
    
    
    
    
 


Komentāru skaits: 30
Apspriežam tēmu:
*Neķītrais masāžists
 Kraps ir tālu domājošs cilvēks un labi, ka parakstīja vēstuli. Skaidrs, ka jārok, jo elektrība paliks uz pusi lētāka un uz Rīgu varēs ar kuģi aizbraukt.
03.02.2015 17:35
*cielava -> Neķītrais masāžists
 Krapa kungs parakstīja vēstuli, kurā dome atsaka atbalstu šim projektam!
03.02.2015 17:45
*Laucinieks
 A ko tiltu par daugavu vairs nebuves?
03.02.2015 17:56
*Neķītrais masāžists -> cielava
 Rakstā teikts, ka Salcevičs atzinies, ka vēstuli nemaz nav lasījis. Bet Kraps sen vairs nav nekāds puišelis, lai pats nevarētu uzņemties atbildību. 100 punkti, ka parakstījās par rakšanu, jo viņa samosvali vedīs grunti no Daugavas uz Slēpotāju kalnu pie karjera.
03.02.2015 18:01
*ĶĒMS
 Murgs kaut kāds,ne normāla ideja.Vispirms jāsavieno Daugava un Gauja ar kanālu,lai var paši kanālisti aizkuģot līdz Strenčiem, gan jau strūgas uztaisīs "Ošukalna" amatnieki.:)DDDDD
03.02.2015 18:45
*jautajums
 kapec jekabpils pasvaldiba vispar reage uz kaut ko tadu ?
03.02.2015 19:04
*A
 Salas novads noteikti atbalstīs, jo jau rudenī ielika Daugavā laivu piestātnes, lai vecas kundzes atbraukušas apkopt kapus, varētu ērti izkāpt no liellaivām (parastās laivas es te neesmu redzejusi, liellaivas gan arī neesmu redzējusi). No kuras elles tās kundzes varētu braukt, arī nesaprotu, jo Daugava iet pa pagasta vienu robežu, pa mežiem.
03.02.2015 19:40
īpaši stulbs
 "Drosmīgo neprātam dziedam mēs dziesmu..." Projekts šodien šķiet utopisks, bet ātri pienāks laiks, kad dzīves nepieciešamība liks to realizēt. Kādreiz arī Suecas un Panamas kanālu idejas šķita neiespējams sapnis, bet, lūk, šodien neviens vairs par to nesūdzas, un pasaules ekonomika bez šo grandiozo hidrotehnisko būvju izmantošanas būtu kraha priekšā! Kādreiz arī Donavu padziļināja,izraka Ķīles, Baltās jūras, Volgas-Donas kanālu... Fosilo enerģētisko resursu strauja iztukšošana spiedīs atgriezties pie aizmirstībā iegūlušām metodēm, un strūdzinieku darbs Daugavā kādreiz atgriezīsies. Daugavu vairs neatgriezt sākotnējā stāvoklī, un tie, kas te gaužas, prātu ir pakļāvuši nostaļģijas bremzēm. D.Īvāns pareizi atzīmēja, ka Latvija ar Daugavas lašiem un zušiem, nebūtu uzbūvēta Daugavas HES kaskāde, šodien spētu nopirkt visu valstij nepieciešamo elektroenerģiju no citiem. Bet kas bijis, tas bijis. Mums jādomā uz priekšu.
03.02.2015 19:42
*No abām pusēm
 Lūdz izteikt viedokli par projektu „Daugava – Latvijai”, kas paredz pārvērst Daugavu par kuģojamu ūdens ceļu un vērienīgu elektroenerģijas ražotni.
---------------------------- ----
Kuģojams ūdensceļš Daugava jau ir jau tagad!
Vikingu kuģis "Nameisis"to jau pierādīja ceļojot no Rīgas pa Daugavu līdz Baltkrievijai un un tālāk Krievijai Daugavas iztekai Valdaja augstienē.
Ja uzcels HESus kā tas bija plānots pirms pastalnieku LV izveides, tad Latvija spētu sev nodrošināt ar elektroenerģiju vismaz 85 % apmērā. Tad nevajadzētu diedelēt no Austrumiem kā tas ir tagad! Tad nevajadzētu vaimanāt par elektrības lielo sadārdzināšanos!
03.02.2015 19:52
*ĶĒMS -> īpaši stulbs
 :)DDD Tikai viena lieta, Volgas-Donas kanāls nekad nav darbojies paredzētajā nolūkā,tas pats ar bēdīgi slaveno Belomorkanālu,kas arī nekad nav izmantots. Pirms daudziem gadiem piedalījos manevros "Dona" un Volgas-Donas kanālu redzēju savām acīm,tur viss bija pussbrucis laika zoba ietekmē,bet atsevišķos baseinos, kur bija ūdens ,vietējie puikas karūsiņas makšķerēja.DD
Tā kanālu ideja nav pat utopija,bet robežojās ar kaut ko citu.:)DD
03.02.2015 20:06
*novadpētnieks
 Vikingu sāgās pazīstams arī kā Austrumu ceļš - ūdens ceļu tīklam no Baltijas jūras uz Melno jūru, kuru agrīnajos viduslaikos (7.—11. gs.) intensīvi izmantoja vikingi ekspansijai Austrumeiropā un tirdzniecībai ar Hazāru kaganātu un Bizantijas impēriju. 2001. gada vasarā Latvijas un Zviedrijas arheologu grupa veica seno vikingu Daugavas ūdensceļu ar kuģi Aifur. Vēlāk arī jaunais vikingu kuģis Nameisis/Namejs.
03.02.2015 20:07
*ĶĒMS -> *No abām pusēm
 Ja nezini,tad nerunā,tā kerzinieku plānotā celtniecība neko nenodrošinātu,pat uzceļot visas iespējamos Hesus elektrības nodrošinājums būtu tikai 52% no patēriņa,lai panāktu lielāku jaudu būtu jāaplūdina pus Latgales un Augšzemes,jo Daugavā nav tik daudz ūdens.
03.02.2015 20:14
*Elektriķis -> *ĶĒMS
 Jūs daudz mazāk izceļaties ar savu gudrību nekā "No abām pusēm.
Ja tomēr vēlaties izlikties gudrāks par citiem, tad pastudējiet vispirms zinātnieku viedokli par šiem projektiem ////////////////////////////// ////////////////////////////// ////
03.02.2015 20:19
*ĶĒMS -> *Elektriķis
 Kāds nu esmu, tāds esmu bez izlikšanās,savu viedokli izteicu un viss.Iztikšu bez papildus studijām.Katrā ziņā paldies par ieteikumu.:)) "Zinātniski" pamatot ir iespējams daudz lielākas nejēdzības,to arī zinu.DD Komunisma uzcelšana arī tika "pamatota zinātniski".:)
03.02.2015 20:45
*Es,Latvis
 Man liekas,ka tas ir viens liels razvods...
03.02.2015 23:20
*Juris T.
 Ir dažādi paņēmieni kā graut valstu neatkarību, bet vislabāk - ja valstis var piedabūt lai viņas sagrauj sevi pašas.
04.02.2015 08:47
*zivsacs -> Juris T.
 +
04.02.2015 09:09
*ku kū -> A
 Tevi pilnmēness vajā ! Aizklāj logus, vai labāk nolien pagrabā, tad nemurgosi par Salas novadu!
04.02.2015 09:29
*sēlpiliete -> A
 Drīzāk sagaidīsi pūču astu ziedēšanu nekā Salas atbalstu.
04.02.2015 10:07
*akoo
 izskatās, ka jūs strādāt negribat! Piehaltūrēt 1 miljardu EUR! Nez kurā žogmalē tas Skosa L. toreiz to ledlauzi nometa?
04.02.2015 11:14
*dans -> *No abām pusēm
 Nesaceries. Lētas elektroenerģijas nabūs vairs nekad, cel kaut 10 elektrostacijas. Izlasi, ko teicisKārļa onkulis par kapitālistu un peļņas procentiem.
04.02.2015 11:26
*K.Mordehais -> *dans
 Tieši tā,jo vairāk elektrostaciju ,jo lielāka peļņa kapitāla turētājiem.Viss ir ļoti vienkārši.tas pats attiecas uz tiem grāvjiem ,ko te grib kāds rakt,var rakt kaut šķērsām pāri visam Eirāzijas kontinentam,vienkāršā tauta nejutīs nekādu labumu.:)DD
04.02.2015 12:35
*Neķītrais masāžists -> dans
 Salcevičam ir Leonīds vārdā nevis Kārlis! :D
04.02.2015 13:23
*dīkdienis
 he,lai uzceļ uz Z-susējas hesu ,Salas centrā pie šosejas tilta
04.02.2015 14:35
*Boļševiks -> *dans
 Tu droši vien domāji Kārli Marksu?
04.02.2015 16:54
*aicis
 jataisa briva latgale , tapat ka ukraina krima , donecka u tt ! tade bus elektriba par velti un ari vares ,, tusonku ,, par velti est ::))
04.02.2015 20:04
*Viesis -> *dīkdienis
 Mazo HESu jau tāpat pietiek LV.
Tāds viens jau nodrošina Ogrei regulārus plūdus...

Kurš idiots vēl nezina, ka lielie HES uz Daugavas pieder valstij, a?

Ir vēl dzīvi liecinieki, kuri atceras kā 80-tajos tika uzsākta Daugavpils HES būvniecība. Dīvainākais ir tas, kad bija jau izzāģēti vairāki ha meža un jau izrakts baseins, kuru vajadzēja tikai pabeigt nobetonēt un uzpludināt ūdeni, nezin no kurienes izllīda cīnītāji pret būvi. Kad zāģēja lielos ha meža laikam bija par stulbu, lai to pamanītu. Maskavā uzzinot, ka Latvijā ir pret, pat uzelpoja, ka nevajag vairāk turpināt celt un lielo naudu ieguldīt PSRS nomalē!

Ļauts 3 x minēt no kā LV pērk trūkstošo elektroenerģiju?
04.02.2015 20:54
*zinātājs -> Viesis
 Latvija elektrību pērk no Visaginas AES.
04.02.2015 21:02
*Nu beidz! -> *zinātājs
 Iepriecināšu,
Visaginas AES vēl nav uzcelta!
Nākamo 10 gadu laikā arī netiks uzcelta!
04.02.2015 21:16
*<...>
 Daugavu varēs izmantot arī militārām vajadzībā. Plūst cauri Baltkrievijai un Krievijai...
05.02.2015 23:20
Piedalīties diskusijā:
Vārds:
Adresāts:
Visual CAPTCHA
Ievadiet drošības kodu: *





  Copyright © jekabpilslaiks.lv 2005-2019.g.
Mājas lapu izstrāde. 2005.g. (support@jekabpilslaiks.lv)


Portālā jekabpilslaiks.lv publicētie materiāli ir aizsargāti saskaņā ar Latvijas Republikas Autortiesību likumu. Jebkura jekabpilslaiks.lv publicēto materiālu kopēšana, modificēšana, uzglabāšana, arhivēšana un pilnīga vai daļēja publiskošana bez SIA “Vidusdaugavas televīzija” rakstiskas atļaujas ir kategoriski aizliegta.
Ja netiek ievēroti augstāk minētie noteikumi, tiek uzskatīts, ka ir pārkāptas autora tiesības un atkarībā no pārkāpuma rakstura vai sekām pārkāpējs saucams pie likumā noteiktās administratīvās vai kriminālās atbildības.

Komentārus, ierosinājumus un jautājumus sūtiet uz adresi redakcija@jekabpilslaiks.lv

Publicētie materiāli ne vienmēr saskan ar redakcijas viedokli. Par rakstos publicēto materiālu saturu atbild raksta autors. Redakcija neatbild par lietotāju komentāriem, forumā ievietotajiem ziņojumiem. Par reklāmas materiālu un sludinājumu saturu atbild to iesniedzējs.
Atslēgvārdi: Jēkabpils, Jēkabpils ziņas, Jēkabpils rajons, jaunumi, forums, sludinājumi, foto galerija, reklāma.
Lapas apstrādes laiks: 0.01705 sek.

Cienījamais lietotājs, Jekabpilslaiks.lv izmanto sīkfailus lai uzlabotu vispārējo pakalpojumu kvalitāti. Turpinot lietot portālu, jūs apliecināt, ka piekrītat mūsu Privātuma politikai, kā ari sīkdatņu izmantošanai. Es saprotu