Bernu majina
 
Ziņas Video Forums Kontakti Reklāma RSS Twitter
 Lietotājs Parole Laipni lūdzam Viesis! Reģistrēties »  
+ Ziņas
          Svētki
          Sadzīve
          Izglītība, Kultūra
          Ekonomika
          Pašvaldības ziņas
          Policijas ziņas
          Sports
          Visi
+ Ziņu arhīvs
+ Video
+ Foto galerija
+ Forums
+ Iepazīšanās

Ģąėīīįėą÷ķī 16.12 Nakts
2°C...4°C
D 4-6 m/s

Īįėą÷ķī 16.12 Rits
3°C...5°C
D 7-9 m/s

Šodien 16.decembrī
vārda dienas svin:

Alvīne

Rītdien:
Hilda, Teiksma

Apsveicam!
Saraksts »

Kā vērtējat, ka Jēkabpilī šogad mākslīga, nevis dabīga Ziemassvētku egle?
Pozitīvi;
44.2%
Negatīvi;
37.5%
Abi varianti vienlīdz labi.
18.3%

Nobalsojuši: 104
Saraksts »

Ziņas: 26233
Komentāri: 508541
Ziņas forumā: 966
Statistika atjaunota
20.09.2017 08:39
 
Šobrīd portālā: 19 lietotāji

http://www.jekabpils.lv
Auto Noma Jēkabpils
Jaunākās ziņas
 
Pagaidām noraidīta iecere par Daugavas pārveidošanu par kuģojamu kanālu
Pievienots: 24.05.2010 14:50

» Versija izdrukai

daugava.jpg
Biedrība "Jaunais Zīda ceļš" šī gada sākumā uzsākusi parakstu vākšanu par referenduma ierosināšanu Daugavas-Dņepras-Volgas ūdens ceļa izveides atbalstam. Projekts "Daugava - Latvijai" paredz elektroenerģijas ražošanu un kuģojama ūdens ceļa izveidi, kas savienos Baltijas, Melno un Kaspijas jūru pa Daugavas, Dņepras un Volgas upēm, mākslīgi izveidotiem ūdens ceļiem un hidrotehniskām būvēm. Aizvadītajā nedēļā Satiksmes ministrija nolēma neatbalstīt un nevirzīt izskatīšanai valdībā divu akciju sabiedrību - "Enerģētika un ūdens transports" un "Ūdens enerģētikas un transporta sistēma Rīga-Hersona-Astrahaņa" - piedāvātos priekšlikumus Daugavas baseina apsaimniekošanai, padarot to par kuģojamu ūdensceļu, turklāt ministrija noraidījusi pat priekšizpētes iespēju par valsts vai Eiropas Savienības fonda līdzekļiem.
    Jēkabpilī visaktīvāk pret „Daugavas racēju” iecerēm iestājusies „Jēkabpils Latviešu biedrība”, kas aizvadītajā nedēļā rīkoja konferenci „Daugavas zīmes”.
    Arī speciāli izveidotā Vides konsultatīvā padome iestājusies pret Latvijas valsts vai Eiropas Savienības naudas izmantošanu Daugavas iespējamā pārveidošanā par kuģojamu kanālu un pret jebkādu izpēti šajā sakarā kā tādu, paužot pārliecību, ka šāda kuģojama kanāla izveide uz Latvijas dabas resursiem atstātu graujoši negatīvu ietekmi. Iepriekšējie pētījumi, kas šajā virzienā veikti pirms vairākiem gadu desmitiem, jau esot patērējuši ievērojamus finanšu līdzekļus un jau "pierādījuši šādas idejas utopiskumu un avantūrisko būtību", šādu viedokli pauduši padomes pārstāvji. „Biedrības „Jaunais zīda ceļš” idejas pamatā ir attīstīt enerģētikas un ūdens transporta sistēmu, izmantojot Daugavu. Projekts balstās uz četru valstu - Latvijas, Baltkrievijas, Ukrainas un Krievijas, kā arī Eiropas Savienības sadarbības. Kopējās projekta izmaksas ir aptuveni 90 miljardi eiro jeb 63 miljardi latu. Biedrība šo projektu Latvijā redz nevis kā atsevišķu miljonāru peļņas gūšanas avotu, bet gan kā visas Latvijas tautas sadarbību. Lai attīstītu šo projektu, Latvijā tiks radītas vismaz 70 000 jaunas darbavietas,” liecina biedrības mājas lapā esošā informācija.
    „Lai izraktu Daugavā kanālu, būtu jāatsakās no kultūras mantojuma, ainavām, dabas, bet būtu jāpaliek pie kuģojama kanāla – tātad netīra, duļķaina kanāla, pa kuru kuģi vedīs visticamāk naftas produktus un akmeņogles vienā virzienā – no Baltkrievijas uz Rīgas ostu," sacīja Rolands Bebris.
    Neskatoties uz Satiksmes ministrijas lēmumu, biedrība „Jaunais zīda ceļš” nolēmusi turpināt parakstu vākšanu par referenduma ierosināšanu Daugavas-Dņepras-Volgas ūdens ceļa izveides atbalstam, savukārt Jēkabpils Latviešu biedrība jau februārī izplatīja paziņojumu, kurā aicināja iedzīvotājus neparakstīties par referenduma rīkošanu.
    
    
    
    
    
    
    
    
 


Komentāru skaits: 21
Apspriežam tēmu:
*aaa
 Un es ierosinātu sākt vākt parakstus, lai referendumā idiotus, kas bīda šo afēru, atzītu par krāpniekiem!!! Lai taisa referendumu, bet par savu naudu!
24.05.2010 16:03
*ĶĒMS
 Kam mums Melnā jūra !! Jārok ir,bet taisni uz Ķīnu - tad būs Zīda ceļš! Jāpieiet ar vērienu un jaunām atziņām,nevis reaminēt simtgadigas idejas.
24.05.2010 17:21
*skotņiks
 ķēmam šoreiz taisnība,es skolā ģeogrāfiju mācījos un zinu,ka ķīniešiem ir divas lielas upes, tās ja savienotu ar Daugavu,tad gan būtu riktīgs kanāls
24.05.2010 18:35
īpaši stulbs
 Man arī patiktu, ka Daugava būtu kuģojama. Donava, piemēra pēc tāda ir, un nekas no dabas skaistuma tur nav zudis. Pie tam skaistums ir ētikas kategorija, bet tās saprašana ir subjektīvi emocionāls stāvoklis. Es esmu par ūdensceļa būvi un jau iztēlē redzu Daugavā pie "spasalkas" piepeldam baltu daudzstāvu ūdens kruiza laineri, uz kura daudzajiem klajiem stāv sniegbaltās drēbēs tērpti skaisti cilvēki, kuri sajūsmināti vēro, kā dejā plīvo karstasinīgo Melnās jūras piekrastes čigāniešu krāsainās kleitas , bet eksaltētātie neiztur un dzied līdz melcirtainajiem čigānu ģitāristiem vai pat metas straujā dejā. Un tad, pēc kuģa pietauvošanās, ar Jēkabpils senatni iepazīties tūristi dodas uz Sēļu sētu, ne viens vien iegriežas restorānā Daugava, iepērkas universālveikalā, bet pārējo brīvo laiku pavada, staigājot pa restaurēto Vecpilsētas laukumu, un iesaistās dziļdomīgās sarunās ar vietējiem iedzīvotājiem par mākslu, dzeju un Jēkabpils teātri. Ne velti Sent-Ekziperī teicis, ka cilvēcisko attiecību skaistumam nevar līdzināties neviena dabas ainava.
24.05.2010 19:50
*klijai -> īpaši stulbs
 izskatās pēc saindēšanās ar metānu. Vai atejā nav sabojājusies ventilācija?
24.05.2010 20:07
*stūris
 Tikai tas reāli nenotiks, viss izskatās ka tur ir labi sashēmots - saņemt Eiropas naudu vides stāvokļa izpētē, un beigās secināt, ka projekts diemžēl nav iespējams, vai cik žēl.
24.05.2010 21:17
īpaši stulbs -> klija
 Kundze, jā, rūpējieties par tīru gaisu savā dzīvoklī!
24.05.2010 21:21
*duraks
 īpaši stulbā vīzija ir aizraujoša,bet man gan labāk patiktu uz kuģa redzēt ķīnietes un japānietes dejojot,viens mans draugs pat teica,ka nevarēšot zārkā mierīgi gulēt,ja nebūšot ar japāņu sievieti draudzējies,jūs jau saprotat,ko viņš ar to domā...
24.05.2010 21:22
īpaši stulbs -> duraks
 Būs Tev, draugs, arī ķīnietes un japānietes Jēkabpilī! Vajag tikai rakt!
24.05.2010 21:51
*zhurnaalists
 Es tieši domāju rakt dziļi un daudz, tikai nevaru izdomāt vai tā vieta kur tagad Maskava ir pietiekami laba, vai vajadzēs rakt vēl dziļāk..Varbūt vajag rakt, zinu ka vajag rakt, tik nezinu cik vajag rakt, ja rok tad jau zin ko rok, kāpēc rok, ai labi rakšu vien....


Rokam, rokam neguļam....

Būtu labāk man mammai pavasarī puķu dobi sarakuši un pie reizes siltumnīcu....
24.05.2010 21:54
īpaši stulbs -> žurnālists
 Saki kaut vienu loģiski argumentētu faktu, kāpēc nevajag šo Melnās-Baltijas jūras ūensceļu! Kad būvēja Pļaviņu HES, arī bija daudz pret - Staburags noslīcināts, Kokneses pilsdrupas gandrīz zem ūdens... Nu, un tad..? Pēc visa tā tāpat izveidojās gleznaini peizāži, un nemaz nešaubos, ka daudz cilvēku protestētu, ja tagad gribētu HES-u likvidēt. Galu galā pats Dievs ir vēlējis, lai cilvēks dabu izmantotu savām vajadzībām. Jāpiespiež tikai projektētāji, lai tie neappludinātu Pļaviņas un izveidotu zivju ceļus, lai atkal Daugavā pie Jēkabpils būtu zuši utt. Jēkabpils, kā ostas pilsēta, kurā iekrautos arī Lietuvas uzņēmēji, noteikti uzplauktu. Tas, ka mainītos dažas gleznainas ainavas, būtu tikai īslaicīgas neērtības. Paskatieties kaut uz Radžu un Biržu ūdenskrātuvēm! Ja cilvēks neiejauktos dabā, nekad neviens neredzētu tādu krāšņumu, kas gadu gaitā izveidojies.
24.05.2010 22:14
*anre -> īpaši stulbs
 Tev kāds par daudz ir uzpūtis odu indi!!!
24.05.2010 22:59
*Pēdējais Stulbenis
 Kanālu apkārt Zemeslodei ,zem okeāniem kuģojamus tuneļus!!!!!!!!
25.05.2010 08:15
*Neķītrais masāžists -> īpaši stulbais
 Īsto niku esi izvēlējies.
25.05.2010 09:02
*me -> īpaši stulbajam
 Biržu karjera un apkārtnes krāšņums arī mani nebeidz vien fascinēt :)

ja nopietni - katram loģiski domājošam cilvēkam ir skaidrs, ka šitais projekts nav domāts nopietni, bet viens otrs žurnālists tam tik nopietni pieiet, ka nevar saprast - ākstās viņš, vai ir ĪPAŠI gudrs :)
25.05.2010 20:08
*viesis
 es gan domāju, ka šīs projekts būtu visideālākais, lai uzvārītos uz tranzīta, lai dodu jaunas darba vietas, lai izveidotu pie kanāla vairāk ostu un vispār - tranzīta ceļi vienmēr bija labas dzīves punkti! žēl, ka mūsu valdība kā vienmēr negrib attīstīties, un tikai mūsu valdības dēļ cieš visas pārējas valstis, nesaprotami un stulbi.
Cerams ka izdomas citu ceļu (piemērām caur Lietuvu) kā iziet Baltijas jūrā, un tad var tikai pasmieties tāpat kā par naftas vadu, kuru valdība atteica krievijai vest caur mūsu teritoriju :D:D
25.05.2010 20:45
*viesis2
 Visas ainavas sabojāsies - SMIKLĪGI, itkā šīs kanāls būs 100 km platumā :D:D
gribētu es satikt kaut vienu dalībnieku no Jēkabpils latviešu biedrības, es tev tādu parakstu uzzīmētu!!!
25.05.2010 20:51
*ak,Kungs!
 arī te idiotu pietiek!
Da aizšaujieties uz mēnesi pasēņot,bet nemurgojiet te par pilnīgi sviestainiem projektiem! Visus šitos racējus kā sabiedrībai bīstamus vajadzētu vispirms pie dr.Breikša,bet pēc tam sapīt viņiem kājas,lai var kontrolēt,ka nepārdod savas mātes un bērnus,vai nenodedzina miestu.
25.05.2010 21:03
īpaši stulbs -> ak., Kungs
 Kad būvēja Panamas un Suecas kanālus, tad arī atradās pietiekoši daudz oponentu. Bet, paldies dievam, šo gigantisko kanālu būve nenotika demokrātijas apstākļos, kur katram diletantam tiek dota svarīga balss un kur katrs var bezjēgā bļaut, ka nevajag to un nevajag šito. Tagad gan būs grūti atrast cilvēkus, kuri teiktu, ka vajag minētos kanālus aizrakt. Tāpat arī Volgas-Donas kanāla izbūve radīja Cimļanskas ūdenskrātuvi Volgogradas un Saratovas apgabalā, kas ievērojami uzlaboja gan klimatu gan auglību kādreiz vērmeļu klātajās kazaku stepēs, kā arī vairoja zivju bagātību Volgas un Donas upes baseinā. Protams, no zinātnes aspekta jāizvērtē rūpīgi jāizvērtē, kā projektēt, bet klausīt tikai vecu un padzīvojušu cilvēku visa noliedzošos vārdos, kuriem pat mēbeļu pārvietošana dzīvoklī šķiet vesela katastrofa, ir pēdējā ģeķība.
25.05.2010 21:23
*He-he-hēē!
 Der atcerēties,ka pa, augstāk pieminēto, Volgas-Donas kanālu neviena strūga sen vairs nepeld,bet pa Belomorkanālu nekad nav peldējušas.
Panāma un Sueca ir pavisam cits jautājums un to salīdzināšana ar iecerēto izeju uz Melno jūru ir nekorekta - tā ir domāšana 19.gadsimta kategorijās.
26.05.2010 08:24
*plaacenis
 Es PAR... ja mees nebuutu, tur kur esam, es veel padomaatu...
26.05.2010 21:43
Piedalīties diskusijā:
Vārds:
Adresāts:
Visual CAPTCHA
Ievadiet drošības kodu: *





  Copyright © jekabpilslaiks.lv 2005-2019.g.
Mājas lapu izstrāde. 2005.g. (support@jekabpilslaiks.lv)


Portālā jekabpilslaiks.lv publicētie materiāli ir aizsargāti saskaņā ar Latvijas Republikas Autortiesību likumu. Jebkura jekabpilslaiks.lv publicēto materiālu kopēšana, modificēšana, uzglabāšana, arhivēšana un pilnīga vai daļēja publiskošana bez SIA “Vidusdaugavas televīzija” rakstiskas atļaujas ir kategoriski aizliegta.
Ja netiek ievēroti augstāk minētie noteikumi, tiek uzskatīts, ka ir pārkāptas autora tiesības un atkarībā no pārkāpuma rakstura vai sekām pārkāpējs saucams pie likumā noteiktās administratīvās vai kriminālās atbildības.

Komentārus, ierosinājumus un jautājumus sūtiet uz adresi redakcija@jekabpilslaiks.lv

Publicētie materiāli ne vienmēr saskan ar redakcijas viedokli. Par rakstos publicēto materiālu saturu atbild raksta autors. Redakcija neatbild par lietotāju komentāriem, forumā ievietotajiem ziņojumiem. Par reklāmas materiālu un sludinājumu saturu atbild to iesniedzējs.
Atslēgvārdi: Jēkabpils, Jēkabpils ziņas, Jēkabpils rajons, jaunumi, forums, sludinājumi, foto galerija, reklāma.
Lapas apstrādes laiks: 0.00896 sek.

Cienījamais lietotājs, Jekabpilslaiks.lv izmanto sīkfailus lai uzlabotu vispārējo pakalpojumu kvalitāti. Turpinot lietot portālu, jūs apliecināt, ka piekrītat mūsu Privātuma politikai, kā ari sīkdatņu izmantošanai. Es saprotu